Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Nu har min V60 MY12 varit inne på 2 års service och den fick då nya originaltorkarblad. Och jag blev förvånad att det bakre torkarbladet fortfarande inte torkar rent längst upp? Åkte tillbaka till min personliga Volvomekaniker och han bekräftade att det tyvärr är så, det är en "egenskap" man får dras med. Jag tycker det är svagt av Volvo att inte kunna få till ett torkarblad som har avsedd funktion.
av LJN
Ingen som har artikelnumret?
av chaffis75
Jag provkörde en ny v60 my14 och nya d4 motorn och upptäckte att baktorkaren är precis lika dålig på denna bil som på min my11 så jag tror man får leva med detta fel helt enkelt om man vill ha en v60.

Fredrik
av Raymond
Eller kreve å få det forbedrete torkarbladet. Ikke sikkert det blir montert från fabrik. Dom har vel några tusen blad i lager som skall användas først.
Användarvisningsbild
av meko
Någon som provat det här nya torkarbladet? Kan man begära att få detta nya torkarblad monterat om man påtalar det inför service t.ex? Eller får man betala det?

Vid den förra servicen (ett år sedan) så påtalade jag den dåliga funktionen hos bakrutetorkaren. De tog det på allvar och bytte inte bara ut bladet utan även hela torkararmen :shock: ! Men det blev ingen skillnad. Fick lära mig att det var en "Modellspecifik egenskap" då jag påtalade att det funkade lika dåligt med den nya torkararmen. Men det var alltså ett år sedan, så det har alltså hänt lite till nu - trots att det är en Modellspecifik egenskap! :D
Användarvisningsbild
av joel80
Hade en V60 som lånebil från Volvo förra veckan och det här var något jag reagerade på.. Skitdålig bakrutetorkare som inte tog i ytterdelen. Det var ändå en MY14 som bara gått 800 mil..
av V60guben
Biltemas bakruteblad börjar nu bli lite risigt efter drygt 2000 mil och slabbväder som varit nu. Gör en ny investering a 27 spänn :lol:
(Framtorkarbladen VALEO 574377 känns mjukare och lite smidigare när det är kallt tycker jag, men ingen sensationell skillnad mot original.)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]