Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedala
PFA skrev:
poscarjr skrev: Någon som har erfarenhet hur det ser ut på XC60-fronten med leveranser, och speciellt då med VEA?
Tror inte det är så många som har erfarenhet av leveranser speciellt då för VEA :P
Användarvisningsbild
av poscarjr
Helt klart kan man påverka tiden hos ÅF. Jag fick den dagen efter ankomst efter att ha fällt en teatertår, snörvlat lite och nämnt att detta minsann är min allra första NYA bil i livet och att jag noggrant valde att köpa den just där. Gör mig nu inte besviken... Nåväl, lite överdrivet. ;)
(Det som gjordes av ÅF för mig var solfilm 5 rutor och fast drag.)
I mailet jag fick från Volvo PV när bilen lämnade Torslanda stod det att det kunde ta upp till 2v hos ÅF... Det skulle vara jobbigt.

Vet inte mer specifikt vad 3-8 innebär än det som framgår av Min Volvo.
Senast redigerad av 1 poscarjr, redigerad totalt 0 gånger.
av PFA
Nej, många VEA har nog inte hunnit levereras :)

Okej, på min är det väl bara det fasta draget och stötfångarskyddet som ska på hos ÅF. Alla paketen lär väl monteras av Volvo. Först får den väl levereras, sedan får jag se hur mycket jag måste snyfta (men får hitta på en annan motivering än din :) )
av samihuutoniemi
poscarjr skrev:Inte för att jag vet hur lång tid det tar från Gent men nog låter v. 6 lite väl pessimistiskt. Å som sagt, min bil är ju fortfarande på väg och skall inte levereras förrän v. 1...trots det tittar jag på den i detta nu. :)
Nu var det en V40 jag beställde, men de monteras ju också i Gent. Det tog ett dygn från att den gick in i status 8 tills bilen var hos min handlare i Skåne.
av PFA
samihuutoniemi skrev:
poscarjr skrev:Inte för att jag vet hur lång tid det tar från Gent men nog låter v. 6 lite väl pessimistiskt. Å som sagt, min bil är ju fortfarande på väg och skall inte levereras förrän v. 1...trots det tittar jag på den i detta nu. :)
Nu var det en V40 jag beställde, men de monteras ju också i Gent. Det tog ett dygn från att den gick in i status 8 tills bilen var hos min handlare i Skåne.
Där ser man. Minns du ungefär hur lång tid tog det från status 2 till 8? Vad hade du för köplats när den levererades?

Det känns som det händer rätt mycket nu. Förvisso fortfarande i steg 2, men droppat till plats 6659.
av samihuutoniemi
PFA skrev:
samihuutoniemi skrev:
Där ser man. Minns du ungefär hur lång tid tog det från status 2 till 8? Vad hade du för köplats när den levererades?

Det känns som det händer rätt mycket nu. Förvisso fortfarande i steg 2, men droppat till plats 6659.
Jadå!

Steg 2 kom den till 3/12,
Steg 5 11/12,
Steg 7 dagen efter,
Steg 8 17/12
Och leveransen fick jag idag 20/12.

Jag hade leveransköplats ca 4000 igår kväll...

Som sagt är min en V40, men stegen bör väl likna varandra olika modeller emellan...
av swedala
Nu lär det inte hända mycket på leveransfronten för er som väntar på bilar från Torslanda-fabriken.
Produktionsstopp fram till 8:e Januari.
av PFA
swedala skrev:Nu lär det inte hända mycket på leveransfronten för er som väntar på bilar från Torslanda-fabriken.
Produktionsstopp fram till 8:e Januari.
Ja, hörde samma från en säljare precis. Attans också! Samma sak med Ghent antar jag. Köplats 6614...
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
av PFA
...och 6272. Märkligt, trodde sista skiftet gått hem för julledighet :)
Användarvisningsbild
av hakank
3560. Verkar som min hann bli färdig före julledigeten:-) Å andra sidan kan jag med nöjje puffa runt för 4 spänn milen med min gamla (exl bränslekostnader) Den ny blir väl 10ggr så dyr per mil. Men värt det hoppas jag :-)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 55

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan