Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Mitt bruna korall-stag är då inte gjort av aluminium. Inte originalet heller.
Och jag håller med Nexus, vet inte varför man ska betala överpris på Mekonomen för samma kvalitet som skruvat och Biltema erbjuder till halva priset.
Och nu blir jag sugen på att försöka reklamera staget, har sagt tidigare att jag ska göra det men utan att komma till skott!
av destroida
Ska ta en bild på staget om möjligt.
Skruvat håller nästan samma pris som meko i detta fallet och biltemas rem ser väldigt annorlunda ut i jämförelse.

Hoppas på det bästa.

//Emma
Användarvisningsbild
av stooges
Handlar iofs mer och mer sällan på Mekonomen pga skev prisbild men reklamerade bromsskivor för några veckor sedan.
Visst, fick vara lite påstridig, dom tyckte det var lite jobbigt men dom bytte ut dom(hade enbart suttit på bilen 3 månader)
Ena skivan hade slagit sig (skevade någon mm) Och nej, inget fel på ok, bussningar mm :D
Däremot har jag aldrig haft problem med kamremmar eller vattenpumpar som jag hämtat ut där.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
taxi skrev:Mitt bruna korall-stag är då inte gjort av aluminium. Inte originalet heller.
Märkligt. Mina orginal som säkerligen setat där sedan -97(V70in) respektive -95 (855an) hade inte en rostfläck på sig, och 855an var ju rätt risig karrosmässigt. Därimot var dom ju skitiga så inutah-e :lol:

Men... Du säger korall... Det låter som oxidering och inte rost. "korall" är typiskt alu-beteende.

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]