Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Nej Byt det du tror är kasst, har bytt 2 ggr på samma sida (vänster) på en MY99 och jag känner igen symtomen.
Original lagret höll i 16Kmil och det andra originallagret höll i 4 k Biltema lagret höll minst 9K sen så fick en annan ta över skutan.
Så byt lager och ta med fördel biltemas för de är minst lika bra som volvos
av Gurnell
Var i dag inne på bilia och de trevliga killarna hissade upp den, snurrade på hjulen och kände på fjädern, konstaterade höger fram hjullager behövde bytas.

Det som jag inte förstår är hur det kan låta MINDRE när jag svänger höger om det nu är höger som är dåligt? Någon som kan förklara för mig hur det funkar??
Användarvisningsbild
av wissel
Gurnell skrev:Var i dag inne på bilia och de trevliga killarna hissade upp den, snurrade på hjulen och kände på fjädern, konstaterade höger fram hjullager behövde bytas.

Det som jag inte förstår är hur det kan låta MINDRE när jag svänger höger om det nu är höger som är dåligt? Någon som kan förklara för mig hur det funkar??
Belastningen minskar på höger lager och ökar på vänster lager....
av Gurnell
Belastningen minskar på höger lager och ökar på vänster lager....[/quote]

Hmm litar på det ni säger men borde inte belastningen /trycket öka på det framdäck man svänger åt? Nu skolkade jag alla lektioner utom slöjden i skolan så jag får inte fysiken att gå ihop.

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåligt[…]

Vad är gnugga länge? Väntar du till[…]