Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min dam köpte xc90 med kass stereo....

Liljas bil i växjö hade felsökt denna å konstaterat att ICM ( stereon) var pajj å gett kostnadsförslag på 10 Papp att byta denne...
jag plockade ur icm å fixade några kallödningar fungerade inte, skickade till firma för rep å dom kunde inte heller fixa den.
jag provade mellan varje lagning i bilen å nej samma fenomen att skiten bara startade till en snabbis å blev svart, vart bara menyknapparna som funkade....

Köpte Ny ICM för väldigt rabatterat pris för 6k fick den progamerad å istoppad i bilen å INTE FAN FUNKA DEN HELLER....
Jo då säkringen i Rem hade gått så den där satans jävla radioantennen i taket fungerade inte å de gjorde inte stereon heller....
å inte fan fick jag lämna tillbaka icm:en heller så 6papp för en säkring som var brunnen...

MEN JA ÄR INTE BITTER!! :lol:
Haha, verkar som att jag kommit lindrigt undan!
Men man undrar ibland vad som händer på verkstäderna, är dom bara inkompetenta eller försöker dom medvetet blåsa en?

Har för övrigt inte hört ett ljud från Mechanum som lovade att ringa tillbaks i Måndags....
API skrev:Haha, verkar som att jag kommit lindrigt undan!
Men man undrar ibland vad som händer på verkstäderna, är dom bara inkompetenta eller försöker dom medvetet blåsa en?

Har för övrigt inte hört ett ljud från Mechanum som lovade att ringa tillbaks i Måndags....
vi kom i vilket fall som billigt undan med damens bil med samtliga fel åtgärdade rätt humant å de var ett billigt köp :)
nu kan jag även sälja ICM till nån annan för vettigt pris då de är standard fel att dom går sönder..

Men jo, hade du inte ställt frågan här så hade de kanske slutat med att dom fixat bilen å sagt något annat var fel å du hade fått stå för kalaset :/

Jag har klurat lite på ditt fel å kommer inte ihåg jag har hört något om de , men de är ju vanligt att sladdarna som går via gångjärnet ut i bagageluckan går sönder å om nån av matningarna till värme/torkarmotor/låskista kommer i kontakt med jord finns ju risken att nån säkring ger sig.
de är inte så att nån av kablarna på din kärra börja bli dåliga å detta bara av ren slump hände när servicekillen kollade ditt batteri eller kollade däcktryck på reservhjul eller liknande ?

de är ju i vilket fall som himla dåligt att dom inte har hört av sig om de eventuellt var dom som orsakade trasig säkring av nån anledning.
Grejen är att jag fick en anmärkning på kabelstammen som gick till baggagelucke belysningen, och dom tyckte att jag skulle fixa den.
Kanske samma som går till torkaren och att det blivit kortslutning då?
I så fall är det dom som orsakat kortslutningen när dom pillat där.
Ska kika på den imorgon och se hur den ser ut.
Skitfel som de naturligtvis borde ha upptäckt. Men... hur många av er har inte själva suttit med något som inte fungerat och utgått från att något komplicerat vart trasigt och sedan upptäckt att det i själva verket var en skitsak? Oförlåtligt och mycket illa, men knappast unikt och teknikern som gjorde den felaktiga bedömningen borde få veta vad han/hon missat, men på ett bra sätt.
Pratade med min kontakt på Mechanum idag och han skämdes som en hund när jag berättade att det bara var en säkring som var problemet.
Antar att teknikern kommer att bli lite utskrattad på jobbet, han hade tydligen rivit mattor och grejer för att komma ner till tanken där han konstaterat att det var givaren däri som var felet.
Men icke, det var ju bara en säkring, haha!

Fick lite deg tillbaka från Mechanum som kompensation så är nöjd trots allt.
API skrev:Pratade med min kontakt på Mechanum idag och han skämdes som en hund när jag berättade att det bara var en säkring som var problemet.
Antar att teknikern kommer att bli lite utskrattad på jobbet, han hade tydligen rivit mattor och grejer för att komma ner till tanken där han konstaterat att det var givaren däri som var felet.
Men icke, det var ju bara en säkring, haha!

Fick lite deg tillbaka från Mechanum som kompensation så är nöjd trots allt.

Ytligare en anledning att jag aldrig skulle lämna in bilen på verkstad.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]