Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freddes83
Men alltså, nog spinner drt loss fram innan bak kommer. Iaf på grus/snö/is? Än mer om dstc är urkopplat. Eller har jag paj på min jag me? Man känner ju om bak kommer annars spinner man ju mycket längre. Testa att floora en fwd utan antispinn. Kommer ju ingen vart.
Användarvisningsbild
av wissel
Vet inte då jag ytterst ytters sällan jag fipplar med denna knapp. Vet inte heller vad. Floora btyder. ;-)
av freddes83
Låt säga att man står på en hal plats. Utan antispinn inkopplat och ger hög gas. Nog spinner framhjulen då. Även med awd. Men skillnaden är ju att man kommer iväg fortare me awd än fwd.
Användarvisningsbild
av Perra83
freddes83 skrev:Låt säga att man står på en hal plats. Utan antispinn inkopplat och ger hög gas. Nog spinner framhjulen då. Även med awd. Men skillnaden är ju att man kommer iväg fortare me awd än fwd.
Visst spinner det lite men rätt snart bär det iväg utav bara helvete, ska göra i alla fall. Spinner alla fyra så är det brutalt halt eller så sitter det sommardäck på bilen. Volvos motorer är inte så starka så de orkar att spinna hejdlöst.
Användarvisningsbild
av wissel
Joo precis så. Med dubb så får man en lätt spark i arslet även på is. :-)
av Xuri
På min R awd greppar de då direkt ! Jag hinner inte märka att de spekar eller drar i ratten... Å då får jag ändå loss den i över 100 på alla 4a med Farc ur...
av frippe87
Lite kluven blir man ju, då bilen är fin o allt. Men det kan ju sluta vart som helst med denna kostnad. Dock säger Volvo att Haldex går sönder 1 på miljonen typ och att det oftast handlar om mjukvara.
Användarvisningsbild
av wissel
frippe87 skrev:Lite kluven blir man ju, då bilen är fin o allt. Men det kan ju sluta vart som helst med denna kostnad. Dock säger Volvo att Haldex går sönder 1 på miljonen typ och att det oftast handlar om mjukvara.
Mjukvara är nog endast skitsnack dessvärre men det finns ju en del runt Haldex som kostar skjortan...som du läst tidigare i tråden.
haldexen är sällan den pajjar verkar det som men som sagt det är en del av många delar kring 4wd.
av llesrof
freddes83 skrev:Låt säga att man står på en hal plats. Utan antispinn inkopplat och ger hög gas. Nog spinner framhjulen då. Även med awd. Men skillnaden är ju att man kommer iväg fortare me awd än fwd.
Näe, framhjulen skall inte spinna om allt fungerar som det skall fungera. Fördröjningen innan bakhjulen börjar driva på min 06:a är försumbar. Enda gången den spunnit med framhjulen var när trycksensorn i haldexkopplingen var trasig.

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.