Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ja Sven har kommit hit också, blåser och snöar på en hel del på slätten här.
Användarvisningsbild
av Allinug
Inga 2 dm snö har kommit, utan ca 2 cm snö, men det är så halt att man måste klamra sig fast vid bilen när man går i och ur bilen. Flera lastbilar har kört av vägen och personbilar har voltat och krockat.
Användarvisningsbild
av joel80
Vi har nog fått i snitt 2dm snö senaste dygnet i Gävle-området.. men det är drivor som på sina ställen är 3-4dm.
Blåst rätt kraftigt så snön har verkligen kommit sidledes.

Underbart väder att köra bil i. (Jag menar det faktiskt.. jag älskar att köra bil i snöstorm, så länge jag inte har bråttom.) :)
av Droopy
Äntligen! fast det kom väl inte sådär jättelägligt för min del, lämnade upplands väsby runt 11:30 idag och anlände till S-vall 17:00...en resa som i normala fall tar 3 och en halv timme. Snorhalt bitvis och det snöade på tvären rent ut sagt.
Senast redigerad av 1 Droopy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
joel: det är något mysigt med det, som att köra motorväg en sen sommarkväll/tidig sommarmorgon.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja men det är viss skillnad. På sommarkvällar är det ljust och varmt. På vinterkvällar är det mörkt och kallt. Jag föredrar nog det förstnämnda. Men nu är det snö, så hoppas att snöälskarna är nöjda, för jag är måttligt nöjd.
Användarvisningsbild
av grillchips
Fördelen med mer snö är ju att det blir lite ljusare ute även när kvällen faller på. Men visst håller jag med dig SvenB, ljust och varmt är ALLTID att föredra.
Användarvisningsbild
av Vojje
nja, en ljus lager föredrar jag kall :wink:
av llesrof
Det hade bildats en 40 cm hög snövall framför min garageport när jag kom ut på morgonen. Det var bara till att hämta skyffeln och röja undan så pass att jag fick upp porten, ja, efter att jag fått gå in efter en påse varmvatten eftersom låset frusit också. In i bilen, starta, stänga av antispinn och sedan var det bara till att bröta genom snövallen.

När jag kom hem efter jobbet var det en liten alptopp utanför porten. Fram med skyffeln som jag har i bilen, rensa rent så att jag fick upp porten och sedan backa genom skiten. Det är så underbart med en XC70 AWD sådana här dagar :D

Ute på de stora vägarna rullade det på rätt hyggligt. Folk körde rätt försiktigt och höll bra avstånd. Inne i samhällena var väglaget sämre.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 190
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]