Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malish
Har en 855a modellår 97 (uttagen Juni 96) och vad jag bedömer så bör den från början varit utrustad med ett av de större ljudpaketen (har 8 högtalare som jag kunnat lokalisera utan att leta efter dem)
Min fråga är nu, Vilken stereo bör ha suttit i den original?

Individen är tillverkad i Gent/Belgien (om det påverkar)

Vore även intressant att veta vilka stereomodeller som är kompatibla med min bil (främst nyare)
av Malish
Okej, är det "troligast" att det satt en SC-805 när den rullade ur bilhallen första gången?
eller kan det ha suttit något annat i den?

Antar att man vill ha en nyare SC-805 från V70 då de har CD vilket 850 aldrig hade om jag fattat rätt?
finns det någon annan "top range" stereo från volvo som passar med den konfiguration jag har? (förutsätter att samtliga 8 högtalare funkar och är de som satt där från början, med bättre budget hade jag kunnat tänka mig att uppgradera dem till nyare högtalare med original montering)

ärligen så har jag inte brytt mig så mycket om ljudet i bilen, men är ju klart roligare om det funkar som det är tänkt, kanske tom lite bättre och fortfarande ser original ut :)
av LOB
SC805 har alltid cd. Tror de var tillverkade av Alpine. Ganska bra ljud för en amatör som mig. Min 850 -97 hade sc815 med cd orginal. Har läst om de som bytt till nyare oorginal och fått sämre ljud....
Användarvisningsbild
av taxi
Du har säkert slutsteg redan, men jag tipsar om det för säkerhets skull. SC-801 ger 25 watt/kanal, de andra ger endast 15-20 watt/kanal.
Har du kvar instruktionsboken till bilen? Där står allt om de olika stereo-alternativen, och ja, CD fanns till 850.
Tar du en stereo från V70 så tänk på att de är mörkgrå, till 850 är de svarta.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag vet inte men svarar ändå :D Jag har väldigt svårt att tänka mig att man kunde köpa en 850 utan stereo. Troligen får man välja billigaste alternativet, typ en bandare med prylfack under och billigaste högtalarna i framdörrarna.
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]