Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
När jag beställde min senaste bil så skulle jag ha en Svart, och det enda på bilen över huvud taget som var silver blev railsen...svinfult enligt mig så jag tog en bil i siver i stället. Funderar nu på V60 och då blir det utan rails, det är en smaksak, och jag tycker rails är fult ! Dubbelt fult om dom bryter av som silver mot svartlack. Jag beställer en personbil, inte ett lastfordon så takräcke med tillbehör behövs inte ! 8)

/Thomas
Användarvisningsbild
av SvenB
Skruvteknikern skrev:Tycker att kinetic paketet är lagom förutom att ratten inte har silver på sig bara onödigt som får en att känna att volvo även med sin sämsta utrustning efter bas borde ha ''något'', momentum är perfekt inte mer inte mindre, summum innehåller för lite tycker jag och ibland undrar jag om verkligen alla som vill ha det bästa vill bara ha helläder eller inte, kanske tyg i fin fin kvalité istället så kunden får välja lite själv.

Vet inte om det är mycket begärt men man känner ju att betalar man som i mitt fall den här gången ca 340K/370K för en bil så vill man också känna att man får mer än i en kia där man kunde istället få 2 kia ceed sportswagon för istället + pengar över!
Ibland undrar man om det är ett Volvoforum man är på. Men en sak har jag lärt mig sedan barnsben, man kan inte ha kakan kvar och äta upp den. Jag tycker att Volvo erbjuder så många paketlösningar, och extra tillbehör, att det borde falla de flesta i smaken. Jag undrar om de som ville plocka vilt bland utrustningdetaljerna, skulle vara villig att betala vad det skulle kosta?
av Lövet
Just färg på rails skulle jag vara beredd att betala ett helt gäng tusenlappar för. Det lär vara väl mer än de extra produktionskostnaderna.
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det någon som VET om det går att, mot extra tillägg, få "Silver rails"? Eller om det går att få välja annan klädsel än läder i Summum?
av Lövet
Silverrails tillgängligt endast i Summum. Annars får du eftermontera vilket är krångligt och dyrt.

(Observera att detta gäller Sverige. Utomlands kan det se annolunda ut.)
Användarvisningsbild
av SvenB
Att det är så på "Bygg din bil" vet jag, men trodde kanska att det gick om man stegade in hos någon återförsäljare och helt kallt satte det som villkor för att köpa.
av Lövet
De kan säkert lösa det åt dig men du får slanta själv. Det tar flera timmar att göra vilket i princip äter upp marginalen på hela bilen om handlaren skulle bjuda på det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Du menar att bilen kommer med grå rails till återförsäljaren och dom byter. Korkat. Jag har inte haft något annat än grå rails på alla de Volvo som varit utrustade med rails. Inte förrän denna. Visst är det snyggt, men inte så viktigt att jag skulle överväga att köpa en Kia ceed bara för det.
av Skruvteknikern
SvenB skrev:Du menar att bilen kommer med grå rails till återförsäljaren och dom byter. Korkat. Jag har inte haft något annat än grå rails på alla de Volvo som varit utrustade med rails. Inte förrän denna. Visst är det snyggt, men inte så viktigt att jag skulle överväga att köpa en Kia ceed bara för det.
Hej Sven!

Vet inte om du riktigt mer eller mindre har förstått det hela med vad jag skrivit men jag har inte övervägt att köpa en kia ceed bara för det utan drog en parantes emellan för att vissa den skepsism jag har till volvo för att man inte kunnat göra lite bättre ifrån sig, fast än att man säljer en så mycket mer ''premium bil'' än typ kia som också kostar x antal tusen mer, i det här fallet mer än 2 gånger.
Sen så tycker jag att får man mörkgrå rails som standard då ska man kunna ha silver rails, till en extra kostnad ja! (du ser vill inte ha det gratis som du påstod att så många vill) dock så kan man inte begära exempelvis 5000 för silver rails för att det är vad det kostar utan borde i så fall ta betalt för mellanskillnaden mellan mörkgrå & silver rails och ja för annan utrustning betalar man också, knappast man fick det gratis sist.

Kan då också tilllägga ett exempel som volvo hade när jag köpte min s60 att jag ville ha 16tums till min summum istället för 17 och det gick att ordna, problemet var att det i så fall skulle kosta extra och jag skulle få ''mindre rabatt' dvs betala mer för mindre(och inte få 17tums däcken heller för den delen då jag får 16tums), dock så är det positivt att man nu kan välja 16tums till summum som standard också och det tjänar både volvo och köparen på, små saker som går att ordna lätt och inte kostar lika mycket och som dessutom kan vara positivt för båda sidor.
av s6025t
Vissa saker tror jag Volvo vill ha unika till de olika utrustningsnivåerna skulle de släppa allt o välja fritt så är det ju ingen status med o ha en Summum eller R-design t.ex som visar upp att man har den dyrare modellen det har väl mer eller mindre alltid varit nåt som utmärkt de mer exklusiva modellerna med t.ex kromade eller svarta detaljer som inte fanns på de billigare versionerna
Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]

Har kört med Rica i ett flertal bilar och j&a[…]

Byta bältet mitten bak??

Hej nej det är inte så enkelt tyvä[…]

Byte huvudbromscylinder

Mänga bra tips. Har testat med att håll[…]