Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skruvteknikern
Hej alla glada!

Kör i dagsläget en summum s60 -12 men kommer att köpa en v60 med nya vea d3(elr d4) motorn när den lanseras är jätte sugen på en momentum med massor av utrustning men här är problemet: i momentum paketet ingår inte silver rails och man kan inte lägga till på volvo-konfiguartorn någonstans förutom att ta bort helt och det vill man inte, i alla fall så förstör det ju i princip hela bilen då det vart så snyggt med nya slutrören + bright silver + silver rails tyckte jag och 17tums däck är bara tunga att bära också och inte direkt vänliga mot bränsleförbrukningen måste jag tilllägga.

Har summum nu och det kommer inte på tal igen, inte pga pengarna utan att jag är inte bekväm med keyless drive tycker den är osäker och inget för mig, typ + att helläder har man fått erfara massor med negativt både om vintrarna/somrarna och elstol och ytterbackspeglar med el kan man ju leva utan så jag tänkte momentum, ''lagom'' liksom och sen är det bara plus att det kostar mindre.

Hur gör man? Kan man köpa till silver rails på något sätt ändå? Eller tycker ni att jag ändå ska ha summum och i så fall för/nackdelar gärna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag förstår dig angående railsen, de skall absolut va ljusa enligt min smak, svart plast ser så B ut. Jag kan dock inte råda dig till hur du skall få dom på bilen. Men att eftermontera är inget att tänka på i allafall, hela innertaket måste ner vilket kostar betydligt mer än det smakar.
Användarvisningsbild
av PaNi
Enda funktionen med silver-rails är ju att signalera till grannarna att "hallå, det här är en Summum-bil och det har jag råd med". Klart som korvspad att det då inte går att välja till separat, då hade ju hela poängen gårr förlorad. ;-//
av Lövet
Det ser ju helt knas ut med silverlisten och svarta rails. Håller med helt. Bäst är det hos Audi där du fritt (mot pengar förstås) kan välja färg både på fönsterlister och rails.

Jag skulle dock valt bort dem helt på V60 momentum eftersom de i princip inte har någon funktion längre. Lasthållare går lika enkelt att montera utan.
Användarvisningsbild
av MartinS
PaNi skrev:Enda funktionen med silver-rails är ju att signalera till grannarna att "hallå, det här är en Summum-bil och det har jag råd med". Klart som korvspad att det då inte går att välja till separat, då hade ju hela poängen gårr förlorad. ;-//
Det måste finnas någon mer funktion, för hem till mig måste grannarna ha kikare för att ens kunna se bilen.. Kanske för att det är snygg? ;-)
av Skruvteknikern
PaNi skrev:Enda funktionen med silver-rails är ju att signalera till grannarna att "hallå, det här är en Summum-bil och det har jag råd med". Klart som korvspad att det då inte går att välja till separat, då hade ju hela poängen gårr förlorad. ;-//
Till Pani: Tycker inte alls, utan tycker det är väldigt B ifrån volvo att inte ha silver rails som standard då i princip allllaaa bilmärken mer eller mindre har övergått till det, vissa har silver och vissa grå-silver/grå rails. Om man trots allt vill snåla borde man ändå kunna sälja det för vad vet jag 500-2000kr extra.

Tycker att kinetic paketet är lagom förutom att ratten inte har silver på sig bara onödigt som får en att känna att volvo även med sin sämsta utrustning efter bas borde ha ''något'', momentum är perfekt inte mer inte mindre, summum innehåller för lite tycker jag och ibland undrar jag om verkligen alla som vill ha det bästa vill bara ha helläder eller inte, kanske tyg i fin fin kvalité istället så kunden får välja lite själv.

Vet inte om det är mycket begärt men man känner ju att betalar man som i mitt fall den här gången ca 340K/370K för en bil så vill man också känna att man får mer än i en kia där man kunde istället få 2 kia ceed sportswagon för istället + pengar över!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Man kan få ratten med det silvriga dekorinlägget för 1000kr om man köper en kinetic. På andra marknader har jag sett bilen är något liknande summum specad men bilen har inte metallinlägget i ratten.
av V60T3
Skruvteknikern skrev:
PaNi skrev:
Vet inte om det är mycket begärt men man känner ju att betalar man som i mitt fall den här gången ca 340K/370K för en bil så vill man också känna att man får mer än i en kia där man kunde istället få 2 kia ceed sportswagon för istället + pengar över!

Ja , det är sjukt! Fast mest sjukt är som du skriver, man får två Kia ceed ( eller två focus för den delen) för dessa pengar - och i dem båda ett större bagage.. :o

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

B230F går fett

Vilka felkoder har du??. Om motorn går i &q[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]