Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grenadjär
Det har börjat vibrera (dunnka) i bilen helt oregelbundet ! Jag upplever att det börjar trax efter att jag har tex kommit ur en kurva eller rondell (inte varje gång), och slutar efter nästa sväng. Det är ett jämt dunkande i hela framvagnen !
Alla däck är åtdragna, jag har ryckt i dom =inga glapp !

jag kan tillägga att för 2 mån sen byttes drivknutsdamasker, utan att göra hjulinställning efteråt.(mek sa att det inte behövdes).

Någon som haft samma dunkande ??
tyvärr denna med vibrationer verkar vara standard på dessa bilar tyvärr :/

Men dunkande kan jag säga jag har, mera påtagligt med vinterhjulen än sommarhjulen ( 16 " ) , med vinterhjulen känns det som det dunkar i alla hastigheter, med sommarhjulen vibrerar det en jädra massa. har försökt med mkt. näste steg nu i veckan blir stötdämparna fram, men tror ej det är problemet, eftersom när jag provocerar med gasen så finns ett glapp i drivlinan, monterade förra vintern den här drivaxelmuttern med gummi på, så försvann glappet för nån dag, så misstänker om det kan vara yttre drivknuten på nån sida som är problemet. tyvärr är det kostsamt att prova sej fram till lösning..

Jo, man tycker ju det. Vilket krångel!

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]