Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Kan man beställa Summum utan Keyless Drive?
av KarlE
Det borde väl gå i och med att de slipper den kostnaden, men du lär knappast få någon rabatt.
Får man fråga varför?
av Primus
KarlE skrev:Det borde väl gå i och med att de slipper den kostnaden, men du lär knappast få någon rabatt.
Får man fråga varför?
Visst får man fråga.. :D
Jag är övertgad om att jag inte kommer gilla Keyless Drive. Och inte bara inte gilla utan jag tror jag skulle störa mig på det. Dessa situationer tänker jag på:
- När man låser bilen med vanlig fjärrkontroll går man ut ur bilen och stegar iväg omedelbart. Med en hand kastar man igen dörren och sedan trycker man på låsknappen. Det innebär att man inte tappar någon tid genom att man måsta stanna upp när man kliver ut ur bilen och stå still för att låsa med handen mot handtaget.
- Om man under färd byter förare är det lätt att nyckeln blir kvar i fickan hos den första föraren.
- En sak som jag iofs är osäker på, är vad som händer om jag har nyckeln i jackfickan(vilket för mig är det normala) och lägger jackan i baksätet. Sedan hoppar man ut för att göra ett ärende och stänger och låser bilen med jacka och nyckel kvar i baksätet.

Ja, så tänker jag...
av Ronne
Du kan använda fjärren som vanligt om du vill. Öppna och låsa med den och även stoppa in den i "nyckelhålet". Så du behöver inte bry dej om att du har keyless.
av Primus
Ronne skrev:Du kan använda fjärren som vanligt om du vill. Öppna och låsa med den och även stoppa in den i "nyckelhålet". Så du behöver inte bry dej om att du har keyless.
Det är ju iofs sant och om man ändå måste betala kanske man lika gärna kan ta det. Inga andra skillnader?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Byter du förare och går iväg med nyckeln piper det i bilen och kommer upp meddelande att nyckeln är borta, så jag garanterar att ingen vill köra iväg med bilen utan nyckel! :wink: Det går inte heller att låsa bilen från utsidan utan att ha nyckeln med dig utanför bilen. Så du kan vara helt lugn!

Keyless är ett tillbehör man inte kan vara utan när man väl provat det! Så underbart att bara ta i handtaget som om det vore öppet varje gång och slippa stoppa i nyckeln i hålet på instrumentbrädan.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
XC90_Executive skrev:Keyless är ett tillbehör man inte kan vara utan när man väl provat det! Så underbart att bara ta i handtaget som om det vore öppet varje gång och slippa stoppa i nyckeln i hålet på instrumentbrädan.
Verkligen! Jag trodde det var helt meningslöst med keyless men just upplåsningen är ju helt fantastisk! Själv har jag nästan alltid barn att plocka ut och då måste man ju stoppa ner nyckeln i någon ficka och då är knapptryckningen väldigt skön feature när man skall låsa
av pergrein
Du kommer inte använda nyckeln som du gjort när du inte haft Keyless så länge kan jag då nästan garanter till 100%.
Keyless är ju så j...a bra när man slipper hålla på med nyckel varje gång du ska låsa/låsa upp bilen.
Har du verkligen så bråttom att du inte kan vänta 1-2 sek på att dörren stängs och röra handtaget?
Jag brukar stänga förardörren och så röra på vänster bakdörr så då slipper man vända sig för att ta på förardörren
(beroende på vilket håll man ska lämna bilen).

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av Gurra82
ÄLSKAR KEYLESS :D hade precis samma funderingar som trådskaparen, men har ändrat mina åsikter

Hej, Behöver byta styrservopump (elektrisk) […]

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]