- fre 15 nov 2013, 12:20
bem skrev:Precis så var symtomen för mig också (förutom värmen som alstrades) när handbromsbackarna låg an inne i bakre bromsskivan.Ok. Har precis ringt runt till verkstäder och de har inte tid, är fullbokat. Så jag tog en titt på det själv och det visade sig vara kolven i oket som kärvar. Den går ej tillbaks men jag tog isär oket och smörjde det så gott det gick och motionerade det, smörjde, motionera, så höll jag på ett tag till slut släppte det och däcket rullar nu lätt. Ska bara ta en matbit först sen ska jag ut och provköra, hoppas att detta räcker om inte så för tillfället åtminstone så att jag kan lämna in bilen för byte av ok när de har tid. Återkommer senare..
Jag fick stanna flera gånger på vägen till jobbet den dan och lyckades ta mig dit (brorsan bor i samma stad jag jobbar så vi fixa på kvällen hos honom att byta till nya bakre handbromsbackar så jag kom hem sen utan problem). Jag hade nya bromsskivor sen nån dag innan. Sen dess har bilen gått utan dessa problem. Jag trodde nästan motorn var på väg att gå åt skogen för man fick ju intrycket av att den inte "orka" (p g av den sketna bromsbacken som låg an, vilket jag ju inte visste just då). Liten tuva stjälper stort lass passar verkligen in här.
/Bo
Bmw 520d xdrive - 2017
Bmw 520d - 2013 Såld
Volvo S80 D5 - 08 Såld
Volvo S80 - 01 Såld
MB 200E - 90 Såld
MB 190E - 87 Såld
Bmw 520d - 2013 Såld
Volvo S80 D5 - 08 Såld
Volvo S80 - 01 Såld
MB 200E - 90 Såld
MB 190E - 87 Såld