Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Undrar hur det är med dräneringen om det är vatten ända upp pilla ur och titta.

om dräneringen funkar, var rinner vattnet ner nånstans i hjulhuset eller under dörren?

kanske kan peta med en stål tråd.
SA4AQS skrev:Jag undrar om inte det där rinner ut i tröskeln jag är osäker på det.

petade med en stål vajern i en öppning som sitter i tröskeln, ser okej ut där ifrån iallfall.vi får väl se om det rinner in mer, tyvärr så härdar aldrig rostskyssmassan utan förblir kletig hela tiden.
SA4AQS skrev:Karosserikitt är nog bättre att täta med än rostskyddsmassa, om man inte vill ha silikon på lacken :evil:

körde marin silikon som sitter som satan i luckan och runt om,

petade bort gammal massa på golvet som var vattning från vatten läckan och ersatte med nytt, så jag mena hehe :)

dock så var den gamla 1 år gamla massan inte torr utan mjuk och kletig, antar att den aldrig fick chansen att härda.. :-DD
Dett
SA4AQS skrev:Jag undrar om inte det där rinner ut i tröskeln jag är osäker på det.
Detta var uppe i en annan tråd för ett tag sedan. Då kollade jag upp det i en reservdelskatalog på nätet (från USA). Det var visserligen en 940, men det rinner ut bakom inner skärmen (c:a 8x8mm) i jämnhöjd med blinkersen på skärmen. Har inte sett det själv, bara uppskattat det efter bilderna.

Mvh
Lennart
lennarte skrev:Dett
Detta var uppe i en annan tråd för ett tag sedan. Då kollade jag upp det i en reservdelskatalog på nätet (från USA). Det var visserligen en 940, men det rinner ut bakom inner skärmen (c:a 8x8mm) i jämnhöjd med blinkersen på skärmen. Har inte sett det själv, bara uppskattat det efter bilderna.

Mvh
Lennart

stämmer bra, kände efter och det sitter en öppning där-
tyvärr så är det en ny pöl i bilen efter roskyddsmassan precis i skarven bredvid luckan som är tätt, så torpedväggen är nu ganska långt upp på listan..

har en annan fråga ang torpedplåten. det sitter en gummi list mellan motorhuv och torpedväggen, slits den sönder eller sitter den med svåra klipps?

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!