Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
#804513
Märkte i helgen när det var minus grader ute att bagageluckan inte stannade i öppet läge. Är det lätt att byta gasdämparna till luckan själv? Har en v70-09

//Anders
av oldtimersmc
#804553
ak84 skrev:Märkte i helgen när det var minus grader ute att bagageluckan inte stannade i öppet läge. Är det lätt att byta gasdämparna till luckan själv? Har en v70-09

//Anders
Brukar underlätta om man är två men på min så syns den inte ens kan ju bero på att jag har el-lucka.

Kollade i mekhandboken 5 skiftnycklar dvs ge fan om du inte är en fena på att demontera o montera innertak.

Med andra ord så sitter den in över innertaket allt i stolpen.
av Cox
#804555
Som sagt ge fn om du inte vet vad du gör, det är inte en gasdämpare utan dämpningen är hydralisk.
Om det är en lucka som du öppnar med knapp i bilen.
av ak84
#804557
Det är ingen lucka som öppnar sig själv. Så jag måste alltså plocka ner hela innertaket för att komma åt dom?
av oldtimersmc
#804619
ak84 skrev:Det är ingen lucka som öppnar sig själv. Så jag måste alltså plocka ner hela innertaket för att komma åt dom?
Nej bara den bakre halvan, men det räcker tro mig.
av oldtimersmc
#1047857
Dra rakt ner har jag för mig att man gjorde (blev ju naturligtvis tvungen att testa när det begav sig).
Ps sitter en gaskolv även på de första elman...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1048738
StefanN skrev:Kanske lite mer utförligt?
Vad mer behövs? :wink:

Är väl samma konstruktion som på V50, iaf i mycket stora delar Finn säkert något på http://accessories.volvocars.com/sv-se som beskriver vissa saker
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]