Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Såvitt jag vet så är logotypen inte ett "typsnitt" utan den levereras alltid komplett inom Volvobolagen, antingen som färdig bild eller som vektoriserad grafik så att bara hitta typsnittet är nog omöjligt.
Vektoriserade loggor kan du med lite tur hitta här: http://www.brandsoftheworld.com

/Thomas
av Xynter
Är det någon som vet vad typsnittet i strömbrytarna på 850 heter och vart man kan få tag på dem?
Om de inte finns att få tag på vilket typsnitt är mest likt det i strömbrytarna?

Det är nämligen som så att jag vill göra "egna" strömbrytare till min 850 och vill inte förstöra stilen.
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Xynter skrev:Är det någon som vet vad typsnittet i strömbrytarna på 850 heter och vart man kan få tag på dem?
Om de inte finns att få tag på vilket typsnitt är mest likt det i strömbrytarna?

Det är nämligen som så att jag vill göra "egna" strömbrytare till min 850 och vill inte förstöra stilen.
Hittade du något som passade? letar lite själv detta nämligen.
av Notn4
ska ta å väcka en död tråd här, hehe.

Nämen nån som ännu har R-Design fonten? Addes sida existerar inte längre... Vill skriva ut en text å använda som mall när ja ska gravera plastet bakom armstödet i baksätet, behöver inte hela fonten, bara R Design och sen siffrorna.
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]