...

Moderator: Moderatorer

Att jag inte svor och levde om i bilen här förvånade mig i efterhand.. jag var riktigt förbannad på hur själviska vissa är och hur jävla idiotiskt vissa kör.
[youtube]SUycMeR4eMU[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=SUycMeR4 ... ata_player
erikn skrev:En sån här skulle jag gärna ha på min bil i vissa fall om det kunde lära dem att inte göra en sak jag hatar, att åka i filen bredvid som går åt ett annat håll och sedan tvärnita och ställa sig halvt in i filen bredvid som står stilla. Lägg er i rätt fil där köerna börjar i stället så kommer det att flyta bättre åt båda hållen, både i köfilen och den som går åt ett annat håll. T.ex. där Essingeleden börjar och man i vänster fil åker mot Nacka.

Bild
Jag köpte en "Nautilus Compact" för ett par år sedan och den väcker tröttmössorna som sitter och sover i trafiken.
Funkar även fint på cyklister och fjortisar med näsan i mobilen som kliver ut framför bilen
I såna lägen hänger jag mig på tutan medan jag kör fram mot bilen i fråga. Det är så jävla basic kunskap att INTE blockera korsningar, är det köbildning så avvaktar du tills du ser att du inte kommer vara i vägen för korsande.
Ja! Kollar man på videon, och speciellt vid andra gången det händer då jag fått stå och vänta länge så kör 3-4 bilar ut i korsningen efter att deras rödljus blivit gult... en korsning där det redan är fullt med bilar. Tror att 2 st t.o.m kör mot rött...
sthlm skrev:Jag köpte en "Nautilus Compact" för ett par år sedan och den väcker tröttmössorna som sitter och sover i trafiken.
Funkar även fint på cyklister och fjortisar med näsan i mobilen som kliver ut framför bilen
Jag funderade ett tag på om man skulle installera någon av de tyfoner som är vanliga på lok. :mrgreen:

Här är ett par kit:
http://www.hornblasters.com/products/de ... n-horn-kit
http://www.hornblasters.com/products/de ... n-horn-kit

Några exempel på skönsång:

Det finns de som är häftigare (läs stora fartyg) men tågtyfon är rent tekniskt realistiskt att montera på en bil. 8)
Det är lockande med tåghorn men mitt alternativ är lagligt och lite smidigare när man skall besiktiga :D
Har testat ett sånt jättehorn och fastän jag hade hörselkåpor så skakade kroppen när farsan matade på 12 bar i den.
Telekillen på en isbrytare stod bredvid hornet på båten i lumpen när det testades och han var "omtumlad".
Hilmer skrev:
joel80 skrev:Surt!
Lägg upp bilden här om du har lust! Folk kan hålla utkik efter en polkreggad 850 i Båstad-området. (Om det var där du var)

Du hade ingen möjlighet att ta upp jakten? Fast det kanske man inte ska göra.. :) Men det är rätt frestande..
Vi kan säga Båstad-kommun området ;)
Tydligen ska den cirkulera häromkring, flera som sett den tidigare. Så endera dan kommer jag att se den igen förhoppningsvis.

Jodå jag tog upp jakten till en början, men insåg ganska snabbt att det bara skulle sluta olyckligt ifall jag fortsatte så jag ringde 112 istället och släppte av. Dom var dessutom minst tre i bilen och jag var ensam, så vad skulle jag gjort ifall dom till slut hade stannat och inte alls varit på min våglängd!?

Originalbilden, någon kan få fram regnr?
Började på NL eller NP (typ NL 42 Y980, men jag är inte alls hundra på detta).
http://www.volvoturbo.net/038.JPG

Idag efter 1½mån råkade jag på samma bil igen, denna gång stod den still och jag fick tagit lite bilder :twisted:
Efter att ha studerat bilderna så kan man konstatera att det ÄR samma bil med tanke på färg, regnr och tidigare skador. Polisen är kontaktad på nytt och vi får se hur/om dom vill agera.

Bild

Hade varit så mycket enklare ifall man hade haft en dashcam monterad, men den är beställd nu i alla fall ;)
Åh.. intressant!! Du får uppdatera oss om hur det går! Du satt inte och vaktade tills ägaren kom förbi? ;)
Jag har tre st, monterade på båda 940 och en som jag tänkte sätta på moppen. Men den ligger kvar i kartongen. I de fallen jag refererar till räcker den inte till för att framhäva mitt missnöje.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 356

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar