Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraden
Andreasace skrev: Och hur man rekommenderar folk att inte göra saker, så gör folk oftast det motsatta.
Så om du rekommenderar mig att köpa från en handlare, så köper jag från en annan?
Då är ju ditt problem löst! Då får du ju ingen dålig kritik om enheterna från den säljaren du rekommenderade är defekta, för alla har ju köpt från en annan i alla fall! :mrgreen:
Andreasace skrev: Sedan anser jag att det är tryggare att köpa via mig.
Klart att du gör det! Det skulle jag också göra om jag hade varor att sälja.
Klart man försöker sälja sina produkter och tjäna pengar på detta.
Tror det kallas för något som heter marknadsförning? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Tycker du borde ta mer! 300kr låter rätt billigt för all den säkerheten.. plus minde beställningstid.
Du borde ta typ 1595kr... då kan du se till att vara legitim också och momsa! :)
av Andreasace
Fraden skrev:
Andreasace skrev: Och hur man rekommenderar folk att inte göra saker, så gör folk oftast det motsatta.
Så om du rekommenderar mig att köpa från en handlare, så köper jag från en annan?
Då är ju ditt problem löst! Då får du ju ingen dålig kritik om enheterna från den säljaren du rekommenderade är defekta, för alla har ju köpt från en annan i alla fall! :mrgreen:
Jag rekommenderar dig att köpa från mig, inte har du gjort det? :)
Du gör tvärtemot vad jag föreslår, haha
Senast redigerad av 1 Andreasace, redigerad totalt 0 gånger.
av Andreasace
joel80 skrev:Tycker du borde ta mer! 300kr låter rätt billigt för all den säkerheten.. plus minde beställningstid.
Du borde ta typ 1595kr... då kan du se till att vara legitim också och momsa! :)
Jo, fast jag försöker inte "tjäna" pengar.
Man får se mig som en importör som tar 300kr för uppdraget.
Det är lixom inga jätte mängder jag säljer som folk vill tro.
Har man tur så är det 2 enheter / månad.

Sedan gör man en del för forumet också.
Har gett ut den del firmwares, bilder på dåliga och bra Dice.
Gör filmer för att folk ska kunna köra kompatibilitetsläge för IE 10 och 11.
Användarvisningsbild
av Fraden
Andreasace skrev: Jag rekommenderar dig att köpa från mig, inte har du gjort det? :)
Jag var ute efter kina prylar, och frågade efter kinasäljare, inte handlare som lägger på flera hundra.
Vad jag antar så är du ju bosatt i Sverige :mrgreen:

Nåja, vi kan diskutera detta hela natten om vi vill. Men dumt att förstöra forumet med massa trams, och göra både dig och mig irriterade.
Det är ju helg, så skål på dig!
(BE)
av Andreasace
Fraden skrev:
Andreasace skrev: Jag rekommenderar dig att köpa från mig, inte har du gjort det? :)
Jag var ute efter kina prylar, och frågade efter kinasäljare, inte handlare som lägger på flera hundra.
Vad jag antar så är du ju bosatt i Sverige :mrgreen:

Nåja, vi kan diskutera detta hela natten om vi vill. Men dumt att förstöra forumet med massa trams, och göra både dig och mig irriterade.
Det är ju helg, så skål på dig!
(BE)
Kocken rekommenderar friterad pungkula från en ugnsbakad sumpbäver, så betyder det inte att det är det bästa dem har att erbjuda :)
Även om jag handlar där, så kanske jag inte rekommenderar för övriga att handla där där...

Samma gäller DICE enheterna.
Bara för att jag köper där så betyder det inte att jag rekommenderar andra att handla där.
Jag har inte levererat några defekta enheter till kunder, men jag har fått en hel del defekta från leverantören som sedan skickats tillbaka och sedan får man tillbaka dem "lagade/kontrollerade" så ligger felet kvar fortfarande.

Jag har som sagt direkt kontakt med dem, så jag har inga större problem med returer, men om övriga köper så räkna inte med att det blir lätt.
Är enheten trasig så får ni gå upp kl 04 på morgonen och gå till bilen, starta er laptop se till att ni har internetuppkoppling för dem vill remota din dator och verkligen se att den inte fungerar eller felsöka när den är uppkopplad i bilen. Sedan kan det ta minuter och timmar innan dem är klara.

Så jag tycker att man ska ta det ganska lugnt med rekommendationer, för alla upplever inte problemen.
Om tullen skulle öppna paketet och ser innehåller så kommer kunden garanterat inte få varan.
Piratkopierad programvara och piratkopierad enhet.
Antingen får kunden inte paketet och blivit av med 1000kr, eller så anmäler ex tullen köparen för införsel av piratkopierad vara.
Du som rekommenderade stället har ju allting på det torra, för dig händer det inget med men det blir olyckligt den andra som livet kan bli totalt förstör för.

Men vad jag brukar rekommendera är
Det billigaste alternativet behöver inte bli billigare i längden och det dyraste behöver inte vara bättre.
Men priset "kan" vara ett hjälpmedel.
Användarvisningsbild
av pcdoktor
Jag tycker vi lägger ner att hacka på "vår egen Dice säljare", låt han dra in en lite liten peng per enhet eller handla dom på valfritt ställe. Jag tycker sannerligen inte det är något jättepåslag för att få dom mervärdena, håller man inte med så finns ju alternativ.
av KnotVillage
Andreasace skrev:
joel80 skrev:Tycker du borde ta mer! 300kr låter rätt billigt för all den säkerheten.. plus minde beställningstid.
Jo, fast jag försöker inte "tjäna" pengar.
Man får se mig som en importör som tar 300kr för uppdraget.
Det är lixom inga jätte mängder jag säljer som folk vill tro.
Har man tur så är det 2 enheter / månad.

Sedan gör man en del för forumet också.
Har gett ut den del firmwares, bilder på dåliga och bra Dice.
Gör filmer för att folk ska kunna köra kompatibilitetsläge för IE 10 och 11.

Hur gör man för att köra vida i IE11 då?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Fraden skrev:Humor! :mrgreen:
Skippa tramset nu "Fraden" - du är fri att köpa din DICE var sjutton du vill och ta de risker som vi alla andra fått göra, med vetskap att det KAN vara en ful dice som dyker upp. Lägg av att hacka på någon här som tar sig tid att svara på ALLA DE FRÅGOR SOM ÅTERKOMMER kring inköp av DICE och hur man installerar den under otaliga operativsystem med alla varianter av RAM, Internet Explorer, etc etc
Börja läs tråden från början istället.

Du vinner inget på att försöka hacka på någon här på forumet. :twisted:

Andreas har supportat mig massor av gånger här på forumet, fått FW till DICE'ar jag inte ens köpt av honom, men som jag gärna skulle göra om jag visste att han sålde dessa, INNAN jag hittade min i Kina. Och då skulle jag gladeligen betala några extra hundralappar för att veta att det jag får är en "fin DICE" etc etc
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 241
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]