NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wmb
Just det. Köpte ett nytt original.

Så, autotechs regulator och BSR insatsfilter då?
Användarvisningsbild
av opA
wmb skrev:Får ibland, efter hård körning, larm om lågt insprutningstryck. Finns det något filter/pump jag bör byta?
Får du larm om lågt insprutstryck på BSR´s steg 1 programvara är de antingen programvaran som är kasst programmerad eller så är de pumpen som är dålig. Finns inget bränslefilter på V50 utan det är pumpbyte som gäller isåfall ( lagom dyrt ).

Körde min på först Autotech steg 3 á 310hk med originalspridare och fick aldrig problem med bränslemängden. Sen körde jag även i K16-turbo á +400hk och även då höll pumpen sig.

Så har du inte haft otur att din pump är sönder så tror jag mer på dålig mjukvara :)
av wmb
Jag får ibland varierande laddtryck och jag tror felet kommer då.

Bilen går bra, men inte riktigt så bra som väntat.

Men visst, AWD och automat är ju ingen fördel
av FatBastard
Måste bilen vara chippad för att det ska märka skillnad med atms magnetventil eller märks det även om bilen är original?
Användarvisningsbild
av Lazy
opA skrev:
wmb skrev:Får ibland, efter hård körning, larm om lågt insprutningstryck. Finns det något filter/pump jag bör byta?
Får du larm om lågt insprutstryck på BSR´s steg 1 programvara är de antingen programvaran som är kasst programmerad eller så är de pumpen som är dålig. Finns inget bränslefilter på V50 utan det är pumpbyte som gäller isåfall ( lagom dyrt ).

Körde min på först Autotech steg 3 á 310hk med originalspridare och fick aldrig problem med bränslemängden. Sen körde jag även i K16-turbo á +400hk och även då höll pumpen sig.

Så har du inte haft otur att din pump är sönder så tror jag mer på dålig mjukvara :)
Något nytt på g opA
mvh/
tidigare Ynot
Användarvisningsbild
av grillchips
Lazy/Ynot: Kika hans garaget-tråd så ser du updates. Det är på gott och ont tyvärr. :D
Användarvisningsbild
av opA
Lazy skrev:Något nytt på g opA
mvh/
tidigare Ynot
Såld sen en vecka tillbaka :(

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]