Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Naikon
Tjena! Är helt ny på Volvo och såg just denna tråden. Förlåt om det är en dum fråga, men vad innebär detta verktyg? Kan man ladda ner alla programvaror från Vida fast gratis?
av KnotVillage
Samma instrument som Volvo använder men man kan ej ladda mjukvara.

En annan fråga.

Fick det precis att fungera med IE10, nu är det IE11 och där kan man ej ändra till IE9 läget.
av Andreasace
KnotVillage skrev:Samma instrument som Volvo använder men man kan ej ladda mjukvara.

En annan fråga.

Fick det precis att fungera med IE10, nu är det IE11 och där kan man ej ändra till IE9 läget.

Allt går, förstår bara inte varför du ska uppdatera när du får saker att funka.
Sedan är IE11 bara en test version, så bara där är det osäkert att använda den tillsammans med en DICE även i kompatibiletsläge.

Det går iaf att välja IE 8/9/10

http://www.oemscan.se/ie11.wmv
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag skaffade en extra laptop för ändamålet som uppfyller grundsystemkraven och därmed slipper jag allt krångel med kompatibilitet med nyare OS. Billigt med gamla laptops.
av KnotVillage
Har oxå en laptop men det skulle vara bra att komma in i vida på den stationära oxå även fast jag inte läser koder med den.
Användarvisningsbild
av Jackson75
KnotVillage skrev:Har oxå en laptop men det skulle vara bra att komma in i vida på den stationära oxå även fast jag inte läser koder med den.
Man kan inte få allt här i livet. Annars måste du anpassa din stationära dator så den möter systemkraven..
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 241
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]