Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jwogge
Hejsan,

Har fått ett litet problem. Min V70r 1998, är mycket låg vid det ena bakre däcket. Så pass att jag ser att däcket har tagit i hjulhuset. Det tar inte i för stunden men jag ser att det har gjort. Som det ser ut nu får jag inte in ett finger mellan däck och hjulhuset. Ser sjukt skumt ut. Vad kan det bero på? Trasig dämpare eller annat skoj?

Tack på förhand!

/ jwogge
Användarvisningsbild
av Nexus
hade börjat med kolla så fjädern är hel.....nivådämpare har jag för mig finns köpa pirat för en bättre summa...
av roh66
jwogge skrev::???: :o okej, känns ju stabilt. Detta måste undersökas, hoppas att det är något billigare alternativ......
Du kan byta till "standard" fjädrar och dämpare.
Ungefär 3500skr. för allt.(Sachs/lesjöfors. Autoexperten) :wink:

Mvh.R.
av rid54
När bilen är olastad och har stått ett tag, så är det bara fjädern som håller höjden. Nivomaten hjälper bara till om bilen är nedlastad och den kräver en viss körsträcka för att börja kompensera. En tom bil som är låg har troligen en trasig fjäder.
av jwogge
Bilen är ju visserligen sänkt, så den är ju låg som den redan är. Men, när jag körde ut bilen på helt plan mark såg det bättre ut, men det känns ändå som att bilen är för låg för sitt eget bästa. Ska försöka knäppa lite bilder så ni kan se. Kan det vara så att jag har ställbara dämpare?

/ jwogge
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]

Spolning av automatlåda