Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Jag sökte mig till detta forum eftersom att jag var i tagen att köpa mig en Volvo. Det gjorde jag oxå och jag tyckte till en början att detta var ett toppen forum. Men dom senaste veckorna och kanske tidigare oxå ser man om man tittar igenom äldre trådar så är det en sån rutten pissattyd i vissa av trådarna. Allt som handlar om verkstäderna är så förbannat tråkiga att läsa så det är helt otroligt. Om man inte går ner på knä och slickar dessa verkstadskillar ända upp i rövhålet så tungan blir helbrun från tungspets och hela vägen ner till svalj på ren enkel jäkla Svenska så har man ett par puckon efter sig som ska komma med dom mest lustigaste jämförelserna och påhopp om att det alltid är kunden som gör fel. Vad är det för toner?
Det finns sånna kompletta jävla idioter på VOLVOVERKSTÄDERNA som ljuger och gör ett dåligt jobb, likadant är det på sjukhuset och på macken och för att inte tala om målaren och snickaren osv. Det finns idioter inom alla yrkesgrupper det är en sak som är säker, att man sedan disktuerar det är väl heller inget lustigt? Men här då får man fan inte öppna käften med ett sådant påstående utan att det ska komma påhopp. Samma sak är det med importerade bilar som alltid enligt vissa är skit och nu det senare -Man är en otrogen kund som inte ska begära något av verkstaden om man kör importerat, vad i helvete är det för inställning?
Jag har suttit och bitit ihop mer eller mindre och sett på men nu är jag fan så sne på alla dessa svettiga kommentarer, är jag ensam om att tycka det? Är det så ja då kanske detta forum inte är något för mig men är det fler som tycker så, ja då kanske vi kan hjälpas åt att få till en trevligare ton.
Vad tror ni annars folk tänker när dom kör in huvet här första gången?

Carman och Hellrider, försök att gå igenom era inlägg och se vad ni skrive ibland. Det är mycket tråkiga toner som kommer ur er två, förbannat tråkigt när ni båda två är riktigt duktiga och kan bilarna utan och innan.

Fram med en bättre ton för fan så vi kan ha det trevligt här istället för att sitta och bli förbannade!!

Dykaren som imorgon ska lämna in bilen på service på Tage Rejmes Bil!!
Jag kommer skriva vad för bemötande jag fick samt hur dom tog hand om bilen. Är det något som jag finner negativt så kommer jag skriva det och förväntar mig då INGA svettiga kommentarer från vissa. Och om jag förhoppningsvis är NÖJD ja då kommer jag säga det här!!
av matzen10
Jag håller med dig, Dykaren, om att det i vissa avseenden spårar ur och det i trådar skapas formeringar som är för eller emot på personnivå snarare än om själva topic.
Själv tror jag det, ibland, kommer sig av brist på objektivitet eller att man svarar på ett inlägg utan att ha läst det ordentligt. Ibland kan oxå en skribent svara väldigt säkert på en fråga men ändå inte göra svaret begripligt för frågeställaren/de andra som läser svaret, vilket i längden kan vara frustrerande.

Jag är den andre i skaran som lovar att tänka ett extra varv innan jag skriver! Även om jag tycker att jag censurerar mig själv innan jag skriver. Men det kommer säkert klia i fingrarna när det uttrycks saker i stil med "du är patetisk", "ni måste ha problem med fruarna hemma" och insinuationer om att man är lögnare..

Men forumet är bra i sin helhet och Moderatorerna gör sitt för att stävja.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av frilins
Ett forum är till för att alla SKA kunna skriva sina åsikter, vill man inte få mothugg på sina påstående: skriv INTE här!

Det tråkiga med detta forum och andra är att vissa känner sig väldigt tuffa bakom sina anonyma datorer och vräker av sig personliga påhopp på ett sätt dom aldrig skulle våga säga till vederbörande ansikte mot ansikte.
Och med ett språkbruk som bara visar att argumenten tryter och fantasin tagit slut!

Det du eftersöker "Dykaren" är att alla ska stryka dig medhårs och det kan du glömma här, ett forum skulle vara fullständigt ointressant om man inte fick en diskussion kring sina inlägg.

Sen är det bara väldigt tråkigt att människor inte kan vara objektiva och hålla sig till ämnet och låta bli personliga påhopp såsom du "Dykaren" gjort i denna tråd!

Gör era inlägg men låt alla andra få ha sina åsikter dom vill ha, vill man argumentera gör det objektivt och håll er till ämnet, sluta med dessa fega personliga påhopp bakom dataskärmen.

Klarar man inte av att skriva här utan att bli sur varje gång man får mothugg så låt bli att vara på detta forum eller andra, detta för er egen skull.
Det enda ni förstör är er egen dag! :roll:

När ni skapat en tråd glöm inte att det ni skrivit står kvar för alla att läsa så även om någon annan är av en annan åsikt så kvarstår din för andra att läsa, med andra ord om ni anser er fått ett dumt svar på ert inlägg LÅT BLI ATT SVARA PÅ DET!
Låt det tala för sig själv och låt andra användare göra sina egna bedömningar.

Detta är mina högst personliga åsikter och andra får gärna tycka till om dessa men personliga påhopp besvarar jag inte och tar inte heller själv till dylika, eftersom jag inte behöver detta då mina argument brukar vara bra nog att reta gallfeber på somliga! :D

P.S. Flytta denna tråd till "Klotterplanket", detta är ingen "Allmän Bil-diskussion.
av anp
frilins skrev:Ett forum är till för att alla SKA kunna skriva sina åsikter, vill man inte få mothugg på sina påstående: skriv INTE här!
Så sant, så sant...

Tyvärr tycker jag mig märka att trenden på flera motorrelaterade forum går mot att många, ibland mycket kunniga medlemmar slutar skriva, eller minskar sina inlägg på forumen. Då alltför många ofta med både fult språkbruk och personangrepp angriper personerna bakom inläggen, istället för att debattera inlägget/sakfrågan i sig.

Vissa personer är heligare än andra vad gäller inlägg, och vice versa. Och det bidrar till en tråkigare ton på forumet.
Vilket jag faktiskt håller med Dykaren om att bl.a detta forum tyvärr lider av.
av Dykaren
frilins skrev:Ett forum är till för att alla SKA kunna skriva sina åsikter, vill man inte få mothugg på sina påstående: skriv INTE här!

Det tråkiga med detta forum och andra är att vissa känner sig väldigt tuffa bakom sina anonyma datorer och vräker av sig personliga påhopp på ett sätt dom aldrig skulle våga säga till vederbörande ansikte mot ansikte.
Och med ett språkbruk som bara visar att argumenten tryter och fantasin tagit slut!

Det du eftersöker "Dykaren" är att alla ska stryka dig medhårs och det kan du glömma här, ett forum skulle vara fullständigt ointressant om man inte fick en diskussion kring sina inlägg.

Sen är det bara väldigt tråkigt att människor inte kan vara objektiva och hålla sig till ämnet och låta bli personliga påhopp såsom du "Dykaren" gjort i denna tråd!

Gör era inlägg men låt alla andra få ha sina åsikter dom vill ha, vill man argumentera gör det objektivt och håll er till ämnet, sluta med dessa fega personliga påhopp bakom dataskärmen.

Klarar man inte av att skriva här utan att bli sur varje gång man får mothugg så låt bli att vara på detta forum eller andra, detta för er egen skull.
Det enda ni förstör är er egen dag! :roll:

När ni skapat en tråd glöm inte att det ni skrivit står kvar för alla att läsa så även om någon annan är av en annan åsikt så kvarstår din för andra att läsa, med andra ord om ni anser er fått ett dumt svar på ert inlägg LÅT BLI ATT SVARA PÅ DET!
Låt det tala för sig själv och låt andra användare göra sina egna bedömningar.

Detta är mina högst personliga åsikter och andra får gärna tycka till om dessa men personliga påhopp besvarar jag inte och tar inte heller själv till dylika, eftersom jag inte behöver detta då mina argument brukar vara bra nog att reta gallfeber på somliga! :D

P.S. Flytta denna tråd till "Klotterplanket", detta är ingen "Allmän Bil-diskussion.
NEJ NEJ NEJ! Jag har ingenstans på något vis velat att man ska stryka varnadra medhårs det kan du glömma! Att debattera tycker jag är skitkul, seriöst. Det handlar om att trådarna spårar ur hela tiden.

Ställer jag en fråga, jag tar ett exempel:

Jag har köpt en Volvo V70 D5 -03 och undrar om det finns möjlighet att ändra språk på färddatorn?

Då får jag kanske svaret:

Är du så dum att du köper en importerad bil så ska du inte ha något annat språk.

Är det att hålla sig till topic? Om man nu inte gillar import så hade man kunnat svara på ett annat sätt.

Tex: Ja det går att göra på Volvoverkstad, det kostar runnt 500kr.
Var kommer bilen ifrån och har du kollat upp den? På verkstaden där jag jobbar har vi dåliga erfarenheter vad det gäller importbilar. Hopps ändå att du har fått tag på en med rätt mil och som är bra!

Är inte det trevligare? Ännu bättre enligt mig hade väl varit att bara svara på frågan, snabbt och enkelt!
av Pebben
Är beredd att hålla med fullständigt i det ni skriver. Men låt oss nu när det är nytt år strunta i det och så försöker vi vara lite trevligare mot varandra, strunta i att klaga på specifika personer osv. Men korta spydiga kommentarer tycker jag vi kan strunta i, bättre att inte skriva nåt alls.

Så summa sumarum:

GOTT NYTT ÅR på er och hoppas era bilar rullar utan problem.

/Pebben
av Daggis2
Tycker att det är en mycket dålig ton i denna tråd.
Användarvisningsbild
av CarMan
vist är det en av dom absolut trpkigaste forumena att vara på det här! ialla fall imellanåt.
jag är på många forum & på dom flästa försöker man hjälpa varandra med dom fel man har.
men i deta forum så urartar dom flästa trådar från att försöka laga felana till att hitat en syndabock.

i sånahär frågor kan jag inte vara tyst! dessa frågor visar ALDRIG båda sidorna & lämnar ALLTID mycke information osagd.
Deta gör att man inte kan dömma vad som hänt o so länga man inte vet, så brukar jag visa en eller två andra infalsvinklar & det är det här som folk inte tål! folk vill ha med håll
Det är tur att ingen av "er" jommar som dommare i en rättegåg

--------------------
jag tar ett exempel (o svara inte på detat , det är rent hypotetiskt)

en kille säger att han fått en repa på bilen vis service.
alla håller med om att det självklar är en mekaniker som klantatsig o inte sagt nått.
Vist kan det vara så, men vi har ju inte varit där nån av oss så vi vet inte = döm ingen iförväg.
Hur många här har en så nytvättad bil att som kan se om bilen hade en repa innan dom lämna in bilen & desutom se detta i mörkret som är nu på mornarna? hur mpnga synar bilenöverhuvudtaget, när dom körden från sin egen tomt?

jag vill bara visa att det (inte alltid) men ofta är så att repan faktiskt fans där innan, kanske tillomed en vecka innan.
av OC-RA
Ibland ändrar man åsikt också, som tex när jag jämnförde repan som CarMan skrev om med en stulen stereo. Repan är det ju ingen som riktigt vet när och hur den är gjord medan stereon defenitift blev stulen när verkstaden hade bilen.
En liten grej till bara , CarMan jag tjuvlyssnade inte , vi satt och fikade ihop när dom skrev skadeänmälan. En liten fördel med en mindre verstad. :lol:
av Hellrider
Dykaren skrev:Jag sökte mig till detta forum eftersom att jag var i tagen att köpa mig en Volvo. Det gjorde jag oxå och jag tyckte till en början att detta var ett toppen forum. Men dom senaste veckorna och kanske tidigare oxå ser man om man tittar igenom äldre trådar så är det en sån rutten pissattyd i vissa av trådarna. Allt som handlar om verkstäderna är så förbannat tråkiga att läsa så det är helt otroligt. Om man inte går ner på knä och slickar dessa verkstadskillar ända upp i rövhålet så tungan blir helbrun från tungspets och hela vägen ner till svalj på ren enkel jäkla Svenska så har man ett par puckon efter sig som ska komma med dom mest lustigaste jämförelserna och påhopp om att det alltid är kunden som gör fel. Vad är det för toner?
Det finns sånna kompletta jävla idioter på VOLVOVERKSTÄDERNA som ljuger och gör ett dåligt jobb, likadant är det på sjukhuset och på macken och för att inte tala om målaren och snickaren osv. Det finns idioter inom alla yrkesgrupper det är en sak som är säker, att man sedan disktuerar det är väl heller inget lustigt? Men här då får man fan inte öppna käften med ett sådant påstående utan att det ska komma påhopp. Samma sak är det med importerade bilar som alltid enligt vissa är skit och nu det senare -Man är en otrogen kund som inte ska begära något av verkstaden om man kör importerat, vad i helvete är det för inställning?
Jag har suttit och bitit ihop mer eller mindre och sett på men nu är jag fan så sne på alla dessa svettiga kommentarer, är jag ensam om att tycka det? Är det så ja då kanske detta forum inte är något för mig men är det fler som tycker så, ja då kanske vi kan hjälpas åt att få till en trevligare ton.
Vad tror ni annars folk tänker när dom kör in huvet här första gången?

Carman och Hellrider, försök att gå igenom era inlägg och se vad ni skrive ibland. Det är mycket tråkiga toner som kommer ur er två, förbannat tråkigt när ni båda två är riktigt duktiga och kan bilarna utan och innan.

Fram med en bättre ton för fan så vi kan ha det trevligt här istället för att sitta och bli förbannade!!

Dykaren som imorgon ska lämna in bilen på service på Tage Rejmes Bil!!
Jag kommer skriva vad för bemötande jag fick samt hur dom tog hand om bilen. Är det något som jag finner negativt så kommer jag skriva det och förväntar mig då INGA svettiga kommentarer från vissa. Och om jag förhoppningsvis är NÖJD ja då kommer jag säga det här!!
ok,så det är bara mekarna som gör fel,och vi skall inte kunna försvara oss,och förklara hur verkligheten ser ut då alltså?det är ju bara så synd att folk inte kan lyssna!!
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]