Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikk
var och besiktade min s70 som blev underkänd p.g-a av att hög yttre styrled var slut.efter byte och ombesiktning var det dags för framvagnsinställning vilket inte gick så bra, vänster styrled var också slut.så frågan är borde inte besiktningsmannen ha upptäckt det
av Kena
Har vart med om samma. Kan bara gissa att den ena som du bytt var slut men den andra bara så pass glapp att det inte gick att göra en framvagnsinställning.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
När man ställer in framvagnen så ställs det lite högre krav på stabilitet på stag osv, jämnfört med SBP som bara kollar om det är en trafikfara genom att simulera belastning på framvagnen.
Litet glapp inverkar inget på körningen, och det är ingen risk för att leden ska totalhavera vid en undanmanöver eller liknande. Ett litet glapp när man gör en hjulinställning kan därimot sabba hela justeringen.
av Kena
21k mil, ja om man jämför med min V70 så har du haft dubbelt så tur som jag. 11k mil tyckte sbp att det var dags för byte.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]