Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
KarlE skrev:
s6025t skrev:Integrerade slutrör skulle vara standard på nya VEA motorn enligt säljaren jag pratat med
Vem vill ha dem? Pinsamt dåligt utformade.
Kanske ser de bättre ut om de inre rören är riktigt sotiga.
Jag vill ;) Man får inte vara så kitslig... :)
av PFA
s6025t skrev:Integrerade slutrör skulle vara standard på nya VEA motorn enligt säljaren jag pratat med
Okej, det låter ju toppen! Ska kolla detta. Tack för tipset!
av FBeckius
PFA skrev:Nu har jag fått offert på XC60 D4 Summum automat (VEA), Sportpaket, Lastpaket och Fast drag. Min säljare har låst en produktionsslot åt mig, dvs en bil som redan är planerad för leverans i januari. Jag kunde bygga på den hur jag ville. Priset är dock fortfarande samma som på "gamla"/nuvarande D4'an och automaten :) Prishöjningen går in den 11 oktober enligt ÅF.

Nu får vi se hur leasingkalkylen blir...

Jag ville lägga till integrerade slutrör, vilket går att bygga på hemsidan för 5500 kr, utan att man nödvändigtvis måste välja Bakre Skidplate. Men det hittar inte ÅF i sin tillbehörslista till XC60. Skumt! Någon som vet hur det ligger till? Är det tillvalet borttaget nu helt plötsligt?
Jag lyckades också få till en offert idag :-) Men jag fick min med prishöjning. Ska gå på min säljare imorgon att han ska låsa en produktionsslot åt mig (tack för tipset).
av PFA
FBeckius skrev:
PFA skrev:Nu har jag fått offert på XC60 D4 Summum automat (VEA), Sportpaket, Lastpaket och Fast drag. Min säljare har låst en produktionsslot åt mig, dvs en bil som redan är planerad för leverans i januari. Jag kunde bygga på den hur jag ville. Priset är dock fortfarande samma som på "gamla"/nuvarande D4'an och automaten :) Prishöjningen går in den 11 oktober enligt ÅF.

Jag ville lägga till integrerade slutrör, vilket går att bygga på hemsidan för 5500 kr, utan att man nödvändigtvis måste välja Bakre Skidplate. Men det hittar inte ÅF i sin tillbehörslista till XC60. Skumt! Någon som vet hur det ligger till? Är det tillvalet borttaget nu helt plötsligt?
Jag lyckades också få till en offert idag :-) Men jag fick min med prishöjning. Ska gå på min säljare imorgon att han ska låsa en produktionsslot åt mig (tack för tipset).
Ja, det ska du så klart prova! Vad var prispålägget för VEA och automat (om du valde det). Paket? Får jag fråga vad du fick för offert? Annars verkade det inte ha gjort några justeringar i de olika paketen.

Det jag har funderat på också är BE PRO..takluckan vore trevlig samt VOC? Det senare rekommenderade säljaren starkt, men jag vet inte hur pass användbart det är. Har dock bilen stående ute, så det är kanske vettigt. Men man kan välja tidsinställning inne i bilen också för en billigare peng. Vad är skillnaden och vad är vettigast?
av PFA
PFA skrev:
FBeckius skrev:

Ja, det ska du så klart prova! Vad var prispålägget för VEA och automat (om du valde det). Paket? Får jag fråga vad du fick för offert? Annars verkade det inte ha gjort några justeringar i de olika paketen.

Det jag har funderat på också är BE PRO..takluckan vore trevlig samt VOC? Det senare rekommenderade säljaren starkt, men jag vet inte hur pass användbart det är. Har dock bilen stående ute, så det är kanske vettigt. Men man kan välja tidsinställning inne i bilen också för en billigare peng. Vad är skillnaden och vad är vettigast?
FBeckius, ser nu att du startat en tråd om just detta (VOC/BE Pro). Märkligt...men det var ju bra :)
av FBeckius
Jag lyckades också få till en offert idag :-) Men jag fick min med prishöjning. Ska gå på min säljare imorgon att han ska låsa en produktionsslot åt mig (tack för tipset).[/quote]

Det jag har funderat på också är BE PRO..takluckan vore trevlig samt VOC? Det senare rekommenderade säljaren starkt, men jag vet inte hur pass användbart det är. Har dock bilen stående ute, så det är kanske vettigt. Men man kan välja tidsinställning inne i bilen också för en billigare peng. Vad är skillnaden och vad är vettigast?[/quote]

FBeckius, ser nu att du startat en tråd om just detta (VOC/BE Pro). Märkligt...men det var ju bra :)[/quote]

Hade gärna valt automat men våra miljöregler säger 120 eller mindre. Påslaget är 5000 kr precis som det har sagts tidigare. Och precis som du skriver var det inga förändringar i paketen.

Jag har valt till vinterdäck, elektriskt motorvärmare båda krav från företaget. Utöver det blev det bara tonade rutor, voc, parkeringssensor fram. 346 tkr.
av Primus
Hmm, de ligger alltså på tre månaders leveranstid när de öppnar böckerna..? VArt tar alla motorer vägen som det sägs att Skövde sprutar ut sig? Kina..?
av oddname
Då vart en styck MY15? XC60 (inte riktigt koll på de termerna, menar iallafall nya D4) beställd.
Första hos lokala Volvohandlaren =D

Motorerna hamnar i Gent bland annat som svar på frågan :)
av PFA
oddname skrev:Då vart en styck MY15? XC60 (inte riktigt koll på de termerna, menar iallafall nya D4) beställd.
Första hos lokala Volvohandlaren =D

Motorerna hamnar i Gent bland annat som svar på frågan :)
MY15?? Då snackar vi lååång leveranstid :)
av PFA
Så där ja...nu kan ni bygga VEA på "Bygg din Volvo" :)

By the way, fått bekräftat av ÅF att integrerade slutrör är standard på VEA (XC60 åtminstone). Det kan man också se på hemsidan...
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 31

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100