Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomme
Jag har en v70 -06. Eluppvärmningen på den vänstra backspegeln har tyvärr slutat fungera. Den högra spegeln fungerar alldeles perfekt. Det är bara eluppvärmningen som inte fungerar, för övrigt fungerar manövreringen bra. Är det någon som har en bra idé om hur jag ska felsöka och ge instruktioner för hur jag ska åtgärda problemet?
kan man köpa nytt spegelglas med elslingan och bara byta glas?
av mikko80
Det är bara att byta spegeln med ny värmeslinga i. Har precis gjort det på min v70 -05. Den var ganska dyr ca 700kr. Men du kan också kolla så inte kontakterna har erjat igen på baksidan.

MVH Mikael
av tomme
Hur får man lös spegelglaset?
Man kan ju kolla om det finns 12v fram till elslingan så vet man om det är själva slingan som är problemet!
Användarvisningsbild
av isak
hej.
med all säkerhet slingan. skitdålig konstruktion vatten dräneras inte från nederkant.har bytt mina avbrott på samma ställe.
isak
av fremar
Vad går ett sånt sidospegelglas lös på hos Volvo? Måste nog byta mitt på förarsidan märkte jag nu vid första frosten så tinade bara isen på passagerarsidans sidospegel. Är till en V70N -05, dessutom så är det sånt vattenavstötande glas på sidospeglarna så det kostar väl en förmögenhet då gissar jag på.
Användarvisningsbild
av sthlm
Är man lite pillrig så kan man försiktigt värma glaset och separera det från plastfilmen med slingan i.
Jag lyckades laga min slinga med högledande silverfyllning för bakrutor.
Inget man ger sig på om man inte har för mycket fritid dock.

hittade stickan och den kom ur lätt. Nu stod […]

Visst är detta kanon.. 😁😁😁 Nu kan jag anv&au[…]

Hej, Jag tror min V50 från 2007 har exakt s[…]

Den ljusa inredningen var dock ingen hit... D&ari[…]