Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Lämnade bilen på service den 28 december.
Hämtade bilen samma dag med STORA repor på förardörren.
Någon har dragit fram och tillbaka med något vasst 15 cm långa repor på förardörren under dagen då bilen var på service. KUL! har haft bilen en månad. Nej, pungspark och några knäckta fingrar till sådana klåpare! :evil:
av matzen10
Ja, det är alldeles för ofta man hör just sådana här historier! När man lämnar bilen på service, för lackvård, underredsbehandling & däckbyte...
Jag tyckte en forummedlem var lite väl nitisk när denne berättade att han/hon har för vana att fotografera bilen innan denne lämnade in den. För att sedan ha bevis s.a.s. Men det visar sig gång efter annan att det kan vara en mycket bra idè!

Du har väl påtalat det på servicestället?!!

M V H
---> Matz *väntar på fortsättningen*
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
av Daddan
Ja då. Men eftersom det inte hänt inne i hallen under servicen utan på inhägnade parkeringen utanför (enligt verkstaden i alla fall) så är det min försäkring som gäller. Tyvärr är det samma på alla verkstäder. Det är bara sådant som händer inne i hallen som ersätts av verkstaden.

Tack för volvia och deras trygghetspaket, 1000:- i självrisk.
Tråkigt att lacka bilen efter en månad.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Och hur i hel . . . e kan de VETA att det inte hände inne i hallen?
av Daddan
Jag har haft turer med dem. Orkade inte försöka mer... Fick halva självrisken betald, svårt att bevisa något då man lämnar bil och nycklar till dem på väg till jobbet.

Lätt för dem att vara motarbetsvilliga då de är ett företag och jag en sketen volvoägare. Som inte kommer att använda den verkstaden igen förstås. :(
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Okej, men sjysst av dem pröjsa halva självrisken iaf...
Förstår hur du känner dig, skulle bli tokig själv.

Lycka till.........
Användarvisningsbild
av Snajper
Daddan skrev:Jag har haft turer med dem. Orkade inte försöka mer... Fick halva självrisken betald, svårt att bevisa något då man lämnar bil och nycklar till dem på väg till jobbet.

Lätt för dem att vara motarbetsvilliga då de är ett företag och jag en sketen volvoägare. Som inte kommer att använda den verkstaden igen förstås. :(
Törs man fråga vilken Volvo- verkstad det rör sig om??

/Snajper
av Daddan
Orkar inte göra mer än så hår för en femhundring, jag värderar min arbets- och fritid mer än så. Hade det kostat mig mer så... De kommer inte ersätta mig för förlorad arbetstid och resor över halva stan ändå och det är jobbigast faktiskt. Plus att bli av med bilen ett tag igen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]