Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SA4AQS
Volvo säljer färdigskuren film med bra pra passform utom den jag fick först då det var en felmärkt till v40. Finns några bilder i min gamla 965 tråd i garage delen.
Ett tips titta på youtube hur man monterar solfilm finns en hel del videos som är bra så man får lite knep och tips och då ett resulat som är bra och utan massa bublor och skit.
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Biltema har en billig variant av solfilm som ligger i nån gulgrå kartong och den är löjligt enkel att montera, den ger dessutom bra insynsskydd. Dessvärre har den en tendens att släppa i hörn efter något år och den är ganska grumlig att titta igenom från insidan pga. att den är så tjock (det är därför den är lätt att montera). Jag har denna modell på bakrutan för att slippa veck och skarvar (jag har ju sedan = inte lika platt ruta som på 945).

På sidorutorna däremot kör jag en modell från jula, typ 100 kr rullen och den är faktiskt riktigt bra. Kolsvart från utsidan, men riktigt bra sikt inifrån. Denna kräver väldigt noggrant måttande och passform. Den ligger rullad med plastfilm som skydd som ska separeras från solfilmen. Alltså riktigt bra solfilm, men i och med att denna är så tunn istället så blir det lätt veck på den om det till exempel blåser vid montering.

Både dessa monteras med diskmedel och vatten = lätt att dra av och lämnar inga rester på rutorna.
av 94093a
SA4AQS skrev:
94093a skrev:volvos har uttgåt iallafall till 944.
Det är inte bara så att dom inte orkade kolla upp eller hittade det nya artikelnumeret?

Vo 44711235 är artikelnumret till solfilm för alla 7 rutor och kostar 360 kr
nej min syster jobbar i reservdelsbutiken på Bilia och det var hon som kollade det men den hade utgått.

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]