Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jester83
Som sagt, kan inte ha hunden i bilen utan att larmet går direkt!
Nån sensor i bakluckan som man kan täcka över?
VAG har väl justerbar känslighet på sensorerna, har Volvo nåt liknande?
Hur gör alla andra som har hund i sin V70?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Kan du inte stänga av rörelsesensorn menar du? (Knapp under AC-panelen)
Användarvisningsbild
av joel80
Vad har du för årsmodell? I min bruksanvisning står det hur man ska göra (via menyinställningarna) för att bilen ska fråga om minskad larmnivå varje gång man stiger ur. Då kan man alltså låsa o larma bilen utan att sensorerna i bilen är aktiverade.
Användarvisningsbild
av wissel
På min v70 2001a så tog jag ur startnyckeln,
tryckte in knappen,
klev ur bilen,
låste/larmade bilen.
Klart.
En helt annan femma är ju varför hundarna placeras i en för övrigt tom bil ?
av S.t.r.a.n.D
Ta ur nyckel, tryck på knappen, dioden börjar lysa, lås/larma bilen. Tror du måste trycka på knappen ganska direkt efter du tagit ur nyckeln. Har hänt nån gång att jag gått bak och fixat och sen gått fram och då har det inte gått. Fick vrida på tändningen, vrida av och sen fungerar det. Sen när du kommer tillbaka och startar bilen så står det "Fullt skydd" i färddatorn. På min -06 fungerar det så där iaf.

Wissel: Finns många situationer då man kan ha en hund i bilen fast man inte är i bilen själv.
Om det är värme du tänker på så finns ju skugga och öppningsbara fönster och baklucka på min bil. Har än aldrig utsatt dom för onormal värme i en bil, har termometer så jag kan se hur varm det har varit. Plus att dom har tillgång till vatten så det är inget att oroa sig över. Det är inte värre än att dom ligger ute eller på balkongen, och då är det ju dessutom i direkt solljus..
Användarvisningsbild
av joel80
Det är inte samma sak som på balkongen... skugga gör det såklart bättre, men någon längre tid (mer än några få minuter) bör man inte lämna hunden (eller nån annan) i sommarvärme. Bäst är väl att vara överdrivet försiktig.. :)

[youtube]6tJJ79YoFvM[/youtube]
av S.t.r.a.n.D
Vet mycket väl att man inte ska lämna dom för länge men jag har full koll på mina hundar, som jag skrev så vet jag precis hur varmt det har varit i bilen. Och jag skulle aldrig utsätta dom för att få vara i en för varm bil.
Är man osäker så ska man inte ha dom i bilen, helt klart att vara överdrivet försiktig då..
Användarvisningsbild
av wissel
Nu börjar tråden spåra......
Ha de gott alla. :P

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]