Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej.
Har fått en bil med massor av fel och ett av felen är elen och jag har kopplat detta själv i efterhand så gott det gick men jag skulle vilja få hjälp av någon kunnig som kan säga mig exakt vart alla kontakterna ska gå. 2 av dessa kontakter är tomma (se bild) för att jag tog bort resten av dom 2 sladdarna eftersom dom bara hängde. Det var omöjligt att skala bilden med bra skärpa till forumet tyvärr.
Bild
okunigavolvon skrev:Hej.
Har fått en bil med massor av fel och ett av felen är elen och jag har kopplat detta själv i efterhand så gott det gick men jag skulle vilja få hjälp av någon kunnig som kan säga mig exakt vart alla kontakterna ska gå. 2 av dessa kontakter är tomma (se bild) för att jag tog bort resten av dom 2 sladdarna eftersom dom bara hängde. Jag tror även jag har rätt el schema för denna koppling men jag förstår mig inte på den. Dock var det omöjligt att skala bilden med bra skärpa till forumet.
Bild
Bild
Jag skulle börja med att kasta Haynes boken för den är värdelös eller är det jag som är bortskämd med Volvos gröna böcker?
I Volvos kopplingsscheman så ser man exakt hur det ser ut då allt är uppdelat separat sida för sida och kan då koncentrera sig på just den kretsen som berörs, Så det är mitt tips försök hitta en grön bok till den berörda årsmodellen eller köp en digital kopia på DVD av alla gröna böcker till hela 700 serien för ca 500kr

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]