Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
funderar på om det kan vara plasten undertill som spökar. tycker bara dert är så konstigt att den bara låter när den är varm när jag har kört den ett tag. aldrig när jag stänger dörren när den har stått å den är kall :S
Användarvisningsbild
av CarMan
inlägg 1.
CarMan skrev:har du en stor plast som täcker motorn underifrån? sitter denna fast ordentligt med alla skruvar
Användarvisningsbild
av deska
CarMan skrev:inlägg 1.
CarMan skrev:har du en stor plast som täcker motorn underifrån? sitter denna fast ordentligt med alla skruvar

:D
joo jag vet ju det men jag kan inte känna att den sitter löst. har kollat skruvarna. men varför skulle den bara låta när motorn är varm?? kan det vara typ turbon eller katalysatorn eller nåt som låter???
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ju omöjligt att veta hur ditt ljud låter här ifrån. jag har skrivit det jag för stunden kom på, men om man får höra ljudet live så kanske det klaranar
av KalleH
hej!

har precis samma ljud på min bil ibland, en S60 03:a. Har ingen aning heller om vad det är men din beskrivning på det stämmer in perfekt.
Mvh, Kalle.
av Friberg
låter som en avgas upphängning är av tycker jag

det är iaf ett vanligt fel
Användarvisningsbild
av deska
Friberg skrev:låter som en avgas upphängning är av tycker jag

det är iaf ett vanligt fel
Ok du menar såå :) men det kan man fixa själv eller? är de dyra :roll:
Användarvisningsbild
av deska
KalleH skrev:hej!

har precis samma ljud på min bil ibland, en S60 03:a. Har ingen aning heller om vad det är men din beskrivning på det stämmer in perfekt.
Mvh, Kalle.
ok oxå när du har kört den bara?? kan ju vara avgasmojjen som han säger men då borde det ju låta när man kör å så oxå. :roll: har du haft det länge?? kollat under?
av Friberg
nä dom är ej dyra det finns lösa (skruvbara) att köpa på bilia

ps orginal är ju fast svetsade
Användarvisningsbild
av deska
Friberg skrev:nä dom är ej dyra det finns lösa (skruvbara) att köpa på bilia

ps orginal är ju fast svetsade
ok får väl kolla om det kan vara dom då :) tack för tipset.

Det ser ut som om du har materialbortfall på[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]