Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slammer
Har kikat lite på BSR's nya PPC 3 DIAGNOSTIC SYSTEM diagnostikverktyg för att läsa av och släcka felkoder. Är det någon som använder denna? Det står att den nya versionen tar de flesta bilmärken som har OBDII.

Någon som använder detta instrument här??

Tack
av S.t.r.a.n.D
Den fungerar nog och göra sitt jobb men som sagt den är svin dyr.
Att den läser tillverkarspecifika felkoder till Volvo, Saab, Opel och VAG är ju bra! Men där det står att den läser alla generiska felkoder från alla bilmärken då kan du lika gärna köpa en ELM 327 på ebay och appen Torque för totalt 100:-

Är du bara ute efter Volvo så är ju DICE/VIDA att rekommendera. Sju resor bättre till en tredjedel av priset, du måste dock ha en bärbar dator då.
av BGA
Flåt nybörjarfråga. Var köper man VIDA/ DICE säkert o billigast. Kan man lagligt köpa Vida? Har för mig att tidigare laddade man hem kopior från en torrent.
Tacksam för hjälp . Har i dag Autel 619, men tycker den är svår att använda. Funderar på PPC2 eller VIDA/DICE.
Tacksam för tips!

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]

När du tar av kroken ska vredet vridas s&arin[…]