- mån 22 jul 2013, 00:38
Ska boka tid för frugans V40. Ser nu att Bilprovningen vi åkt till de senaste sex åren nu har förvärvats av "Besikta". De vill debitera 395 kr för en kontrollbesiktning, drygt 23% mer än Svensk Bilprovnings 320 kr. Kollade runt lite bland konkurrenterna: Dekra tar också 395 kr. Opus nöjer sig med 320 kr, men har ett svagt stationsnät i Västsverige så det är inget alternativ för mig.
Ok. Då vet vi att en avreglerad bilprovning drar med sig prishöjningar. Vad kan det finnas för nyttor med att dessa nya aktörer poppar upp? Blir besiktningsteknikern mer noggrann för att han nu har t.ex. Dekra som arbetsgivare?
Jag ses naturligtvis som en bakåtsträvare, men är skeptisk till vad avreglerad bilprovning ger mer än utökad administration.
Ok. Då vet vi att en avreglerad bilprovning drar med sig prishöjningar. Vad kan det finnas för nyttor med att dessa nya aktörer poppar upp? Blir besiktningsteknikern mer noggrann för att han nu har t.ex. Dekra som arbetsgivare?
Jag ses naturligtvis som en bakåtsträvare, men är skeptisk till vad avreglerad bilprovning ger mer än utökad administration.
V90 D4 Inscription - MY18
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor