Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#771034
Hejsan !

Har själv nyss kopplat in en Pioneer TS-WX610a reservhjulsbas i min V70II D3 2011. Har du High Performance ljud så finns ett slutsteg under passagerarstolen, har du Performance ljud finns ett kontaktstycke på sidan av passagerarstolen nedanför tröskeln. Där kopplar du in högnivåsignalen till omvandlaren. Kabelfärger:HögerBak +lila röd -gul röd, VänsterBak +grön röd -grå röd. Är det en adapter som ger egen remote eller behöver du remotesignal ? Jag tog remotesignal från antennförstärkaren, den sitter under innertaket mellan C och D stolpe. Lycka till !
#771079
Hej.
Tack för svar.
Vart hittar jag antennförstärkaren?
På vilken sida är det? Kan man ta signalen från en av "plupparna" i rutan?
Fått allt att fungera förutom remoten just nu :)
Har också en v70 d3 -11 :) underbar bil måste jag säga. Haft den 1,5 vecka hittills :)

Med vänlig hälsning, magnus
#771089
Nä du måste ned med plastbitarna ovanför och på sidan av bagageöppningen. Sedan böja ned innertaket på vänstersidan då ser du förstärkaren, en liten vit låda. Ta signalen från grön/lila kabel som går in i lådan. Har haft min bil i en månad och är helnöjd. Har High Performance ljudet och är rätt nöjd med det. Men med Pioneer reservhjulsbas så blev det bättre. Ingen monsterbas precis men basljudet kommer bakifrån istället för som förut från framhögtalarna. Kanon med usb-uttag också. Kör min gamla 30gb ipod video där och det funkar perfekt med låtar i displayen samt manövrering med rattknappar.
#1455220
Hej, har en 2014 Volvo v70, kopplade in hög lågnivå omvandlare igår från bakdörrarna, läste här idag och verkar vara samma som jag gjort, tog från dom stora dörrhögtalarna men jag får väldigt konstig bas, det spelar bara vissa toner som att jag råkat koppla in mig på något som bara ska spela vissa bas toner? Har haft lådan i en annan bil förut så vet att allt på den och steg är rätt inställt för en bra grund test samt att jag har prövat omvandlare förut till lågnivå och inte haft detta problem, någon som vet om problemet löser sig ifall jag byter och kopplar in mig på dom små högtalarna i bakdörrarna? Mvh Johan

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]