Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henke210
Har en v70 2,4T 01 med geartroniclåda. Allt jag skulle göra var att kolla olje nivån på stickan och lossade olje på fyllnings bulten. nivån var okej och jag skruvade tillbaka pluggen igen. Men det sulle jag inte gjort... treans växel försvann. Det går inte att få i den manuellt heller:( Läste lite här på forumet och spolade lådan i går med 15 liter och det behövdes ju. Allt funkar perfekt utom treans växel. Vad göra? Gissar på något elektriskt men frågan är vart man ska mäta. Fick en felkod som tyvärr raderades var något med solonoid.... Har svårt att tro att en solonoid hängt sig eller pajat bara för koll av olje nivån.
Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Jackson75
Är det inte den bulten man inte ska lossa? Man ska fylla på oljan genom stickans hål om jag inte minns fel.
Bulten håller ett band som har med treans växel att göra. Någon får rätta mig om jag har fel.
av Andis
Tror som Jackson75

Du har lossat bulten till bromsbandet för 3 ans växel. Tror jag med.

Har för mig att någon här på forumet hade lyckats få tillbaka det igen på en låda där det lossats. Men kan minnas fel sök lite på bromsband och se om du hittar något om det.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Henke210
IIIIHAAA! Fixat!!!! Tack!!! Ja nu kände man sig som en idiot och det med all rätt! Det var faktiskt lätt fixat när jag kollat cattlemans beskrivning. Men jag borrade upp bulten direkt och all tog 30 min!!!!! TACK o TACK Semestern är räddad :D
Användarvisningsbild
av Jackson75
Henke210 skrev:IIIIHAAA! Fixat!!!! Tack!!! Ja nu kände man sig som en idiot och det med all rätt! Det var faktiskt lätt fixat när jag kollat cattlemans beskrivning. Men jag borrade upp bulten direkt och all tog 30 min!!!!! TACK o TACK Semestern är räddad :D
BRA jobbat, och trevlig semester ! :D
Användarvisningsbild
av sthlm
Henke210 skrev:IIIIHAAA! Fixat!!!! Tack!!! Ja nu kände man sig som en idiot och det med all rätt! Det var faktiskt lätt fixat när jag kollat cattlemans beskrivning. Men jag borrade upp bulten direkt och all tog 30 min!!!!! TACK o TACK Semestern är räddad :D
Det där måste vara äkta glädje :D
Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]

@Jallemet , Inte konstigt att vissa kör runt[…]