Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vilken av dessa fyra fälgar hade ni valt?

C4W Decimus
2
29%
C4W Octopus-X Black
2
29%
OVM Carbon
3
43%
Anzio Turn Matt Black
Inga röster
0%
av timebandit
Hej

Vi är i behov av nya däck och vill även köpa nya fälgar. Dessa är alternativen som jag och frugan har lyckats skrapa ihop som alternativ. Dock så har vi inte enats över vilken vi skall välja så då tycker jag att ni kan få hjälpa till med ett beslut :)

Vilka tycker ni passar bäst till en Kinetic Volvo V50 2.0D 2007 helt original. Ej sänkt eller annat. 16" är det som gäller också.

Bild

1 = C4W Decimus, övre raden till vänster.
2 = C4W Octopus X Black, övre raden till höger.
3 = OVM Carbon, nedre raden till vänster.
4 = Anzio Turn Matt Black, nedre raden till höger.

Tack på förhand.
av Rådlös
Tänk på att det är ni som har bilen. Om du får majoritet en fälgtyp här från forumet, och köper den, men upptäcker efteråt att dom inte passar alls, då riskerar du att bli grymt besviken. :-O)

Försök välja själv. Om inte butiken har någon sida med olika exempel, så kan du ju själv klippa och klistra ett antal fälgexempel med något bildprogram. Se till att du har en bild med den aktuella bilmodellen och i rätt färg. Sedan kan du prova så många fälgar du bara hittar på nätet.
Hur klarade sig människorna före datorernas tid? :shock:
Användarvisningsbild
av Variosboy
S.t.r.a.n.D skrev:Vilken färg är bilen?
+1 på den. Särskilt som jag nog föredrar den svarta fälgen, men då måste bilen ha rätt färg, annars ser det inte bra ut enligt min mening.
av timebandit
Bilen är röd, förlåt att jag missade det :-)

Jag vet vilken jag vill ha, frugan vet vilken hon vill ha. Har inte lust att köpa 2 uppsättningar :-)
Erat val är inte avgörande utan bara en fingervisning kanske.

Har försökt kolla upp respektive fälg i olika vinklar, är mest orolig att vissa nyanser etc kan vara skuggning eller annat o
Photoshopat.

Edit
Jag gillar nr 1, frugan nr 2 och 4 dock helst 2an.
En nöjd fru är en bra fru... :-)
Senast redigerad av 2 timebandit, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ingen av dom är egentligen någon jag skulle valt, men av dom fyra tycker jag nummer 3 känns mest rätt. Svarta fälgar på en röd bil funkar inte för mig.
av timebandit
MartinS skrev:Ingen av dom är egentligen någon jag skulle valt, men av dom fyra tycker jag nummer 3 känns mest rätt. Svarta fälgar på en röd bil funkar inte för mig.
Precis. Gillar i övrigt inte svarta fälgar alls. Men just nr1 verkar inte vara så jättesvart och inte helsvart. Nr 2 verkar inte heller helsvart men vem vet om det gråa är skuggning etc eller inte.
Där är problemet att man egentligen vill se å känna på produkter först :-)
Den 3e var faktiskt mitt första val innan dem övriga 3 kom in i leken men frugan sa tvärt nej på den tyvärr.

Nr 2 finns visserligen i vanlig standardfärg men usch vad tråkig den ser ut.
Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]

Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]