NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johannaj
Rydell skrev:Har du tur så är det kondensorn. Den har förlängd garanti på V50 på grund av undermålig kvalitet. Detta borde nog oxå gälla c30. Annars går det att få på försäkringen.
Föra året bytes min kondensor på goodwill av Volvo sen kraschade kompressorn till acn med och den gick på försäkringen 1000 spänn i självrisk. Samt att Volvo byte givarna till acn. 1000kr och nästan en helt ny ac i bilen :)
Vilket försäkringsbolag har du och i vilken omfattning? -Antar att det inte går med ett "icke-Volvo-bolag", med vanlig helförsäkring... :(
av goddamnswede
På min 05 V50 hande samma sak. Volvo hadde bilen inne en hel dag, tømte og fyllte ac anlegg uten at det ble ordning.
De gav upp. Jeg ba om å få komme ut i verkstedhallen og se selv.

Det første jeg så var at centerbulten som holder kompressor clutch axel manglede. Aha sa teknikern, det blir ny kompressor 10000,-
Jeg bad han forsøke å sette i en ny bolt. Neeeeiii de kunne de ikke, her byter vi delar - vi fixar dem ikke.

Kjørte hjem, dundrade inn axeln, rotet rundt i garaget og fant en passende bolt. På med threadlock og skrudde til. AC har fungert normalt i 2 år etter dette.
av Mackarena
Du kan bilar du Goddamswede.
Jag har ju tyvärr ingen aning.
Men tur att det var en ganska kall sommar, annars hade jag nog smält ihop.

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]