Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av darkien
ja har kört ca 4000 mil på biltemas länkarmar iof på en vw men dom är lika stabila nu som då dom va nya o på kompisens merca 123:a bytte vi spindelleder på för en 7-8 år sen o den rullar fortfarande på samma spindelleder utan anmärkning från sbp så antingen e just volvos urkassa eller så e de olyckligt nog två måndagsexemplar ni råkat få :(
Köpte höger länkarm till min S70 förra sommaren, nu är spindeleden helt slut.
Har införskaffat mig ett par alulänkarmar nu så det blir nog fint när dom kommer på, billgt blev det också.

/Mattias
Användarvisningsbild
av Nexus
Har inga problem med mina länkarmar från biltema. Har fungerat 2 år utan problem. 3 ggr så dyr på ad-center fungerade 1 år sen tokslut i gummina.
Även om biltema bara håller 3 år kan jag byta många ggr på kostnaden mot mekonomen mm tar för samma skit....
Användarvisningsbild
av js1
Det är bara att gratulera, ingen hade blivit gladare än jag om dom hållt. Jag trodde knappt bilprovningen men det råde inget tvivel, båda sidorna var glapp.
av volvov702002
får bli länkarm, för såg på mecas hemsida så fanns lösa spindlar t.o.m 1994 års modell, jag har 95a, köpte lösa spindlar på måfå utan o kolla hur det ser ut men antagligen så är det hela länkarmen som får bytas, får bli biltemas, sån skit kan det inte vara, men visar väl sej.
av volvov702002
blir ej biltema , kommer köpa dom på annat håll. tänkte byta alltihopa i fram, dock behöver jag hjälp, nån som vet storleken på inre styrleden, finns i storlek m14 och m16 ?? . bilen jag har är en 850 se automat 144 hk från 95
av volvov702002
lite tveksam nu till hur jag ska göra, har inte kollat, men enligt många så går enbart spindelled att köpa och byta.

bilen snart gått 20,000 mil , är det värt en investering av en komplett länkarm så man slipper framtida bekymmer eller brukar det vara hållbart själva bussningarna ?
av Tommty
bara du som kan svara på det.

ska du skrota den i höst så behöver du inte det, men om du faktiskt ska behålla den så är det bara och fråga dig själv om du vill göra samma job 2 gånger.
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]