Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Så här var det. Klockan 21.33 igår kväll ringer en kille från Svenska 7/900-klubben mig och utbrister mer eller mindre bara att han och hans polare har hittat bilen och att polisen säkert kommer ringa mig. Mycket riktigt så hann han inte mer än säga det så ringde polisen också. Pratar med polisen och de berättar var den står. (Vid det här laget var jag redan ute vid 850n och på väg.) Lägger på med polisen och ringer upp han som hittade den. Han säger att den står vid Ica i Värtahamnen och ser helt okej ut.
Jag kommer dit och får se att bilen står snyggt parkerad ovanför Ica. Alla dörrlås ser okej ut. Rattlåset ser konstigt ut, men efter lite trixande med nyckeln får jag igång den. Vi hjälps åt att flytta bilen till en säkrare plats.

Idag har jag inspekterat lite noggrannare. De skador jag ser är:
Uppborrat bakluckelås. Brandsläckare i bagage saknas. Pärmen med "gröna häften" saknas. Bilens pärm med bland annat ett värderingsintyg från MHRF ligger kvar. Radioantenn avbruten. Rattlås är söndermicklat. Annars ser fanimig allt okej ut.
Bilen är helförsäkrad, så jag ser mycket goda möjligheter att den kommer lagas.
Vilken tur att dom inte tömde brandsläckaren i bilen innan dom lämnade den... Eller förstörde mer överhuvudtaget
Skönt! Men jag vet inte om du skall räkna med att f-bolaget tar smällen. Min 850 (kontrollera skicket på länken nedan) ville man lösa in vid 2 krossade rutor och två kassa låscylindrar. Så den fick jag laga själv, förutom rutorna som jag fick efter lite tjat (co hdå fick jag hålla till godo med begagnade).
SEpaket skrev:Skönt! Men jag vet inte om du skall räkna med att f-bolaget tar smällen. Min 850 (kontrollera skicket på länken nedan) ville man lösa in vid 2 krossade rutor och två kassa låscylindrar. Så den fick jag laga själv, förutom rutorna som jag fick efter lite tjat (co hdå fick jag hålla till godo med begagnade).
Åja, kollegans 740 GL -92 som är helt totaltsketen i lacken blev påkörd och bucklad ordentligt i vänster bakdörr + bakskärm.

Han blev erbjuden 13 500:- vid inbyte alternativt 9500:- i näven om han fixar det själv. Vi knackade lite plåt och bytte handtag från ett han hade liggandes hemma, så det kan finnas hopp i de mest hopplösa situationer :)
har en kompis som samlar på 760 han kan säkert hjälpa till med delar.
Om så behöves,tur att bilen återfanns i ett i mina ögon(texten) ok skick.
kunde ju som tidigare inlägg skrivet att det kunde gått illa.

Hör av dig om du behöver specifika delar m.m
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Vad sjutton heter tvärbalken som sitter strax[…]

Det är inte så att du har blinkers som […]

, så jag kan dra 300 kg mer jämf&oum[…]

S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]