Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
Hej.

Bränslemätaren på bilen (V70R AWD) fungerar inte så misstänker att givarna i tanken har gått, skall mäta och kolla så det inte är mätarhuset.

Men om jag nu måste hissa ner bakvagnen så dök det upp lite frågor

Pallbockar. Tänkte ta 4 st, 2 st vid dragkroken samt 2 vid lyftpunkterna framför bakdäcken, det borde fungera eller? Vill inte att biljäveln rullar iväg. Kan lägga växellådan i P men den kan ge sig.

Bakvagnen ska ner ett par centimeter bara, måste bromsarna plockas bort ? Annars kan man sätta en kloss på bromspedalen.
Sen hur lossar man handbromsvajrarna ifall det blir lite tajt ?

Tanken är även att byta bränslepumpen när allt är nere, den tjuter lite ibland! Det är lika bra tänker jag då bilen rullat strax under 23500 mil

Mvh Oskar
av Henke3
lyftpunkterna framför bakhjulen skall lossas om du skall ha ner bakvagnen.
Du får sätta pallbock strax framför dessa punkter , under trösklarna med en jack pad emellan.
Sätt de så långt fram att du får loss fästena för längsstagen, sitter med 3 skruv vid varje lyftpunkt.
Men fan viker sig inte tröskeln om man sätter den där? :S

Aldrig lyckats palla upp en bil så båda hjulen är i luften bilen har antingen vari påväg att glida i sidled eller så har domkfraten gett sig.

Måste även köpa ny domkraft då den jag har är rätt skev

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]

Finns säkert en kortare rem att köpa.

Kanske passa på att byta filter och olja i h[…]