...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
joel80 skrev:Nu kommer det äntligen en liten "Gävleincident" från mig... Hehe..

Sånt här är irriterande:
[youtube]Ypm5Q-o4LYY[/youtube]

Inte heller blinkade hen!
Ska vi gissa på mobilen? Smink? iPad? Leta rätt på barnets napp?

Men fasen, jag lär ju ta det lugnt nu med 2 kameror härifrån som båda kör oroväckande nära där jag bor (söder) :mrgreen:
av Uninium
Såg en ännu värre idag vid sjömanskyrkan, där var den gående halvvägs över och en bil bara blåste på. Tyvärr låg kameran hemma..
Såg att det fanns appar för Android där mobilen funkar som en dashcam. Med hastighet och datum etc..

Då kan man ju få riktigt bra videokvalitet..

Det kommer att provas framöver 8-)
Användarvisningsbild
av joel80
Brainy skrev: Ska vi gissa på mobilen? Smink? iPad? Leta rätt på barnets napp?
Jag gissar på helt vanlig idioti där man skiter i filerna och tar ut svängen till en liten päronsväng "för det blir lättare för mig så". Tror föraren helt enkelt sket i om jag låg bredvid... tyckte väl att jag kunde flytta på mig så hen fick ta ut svängen ordentligt.
Men fasen, jag lär ju ta det lugnt nu med 2 kameror härifrån som båda kör oroväckande nära där jag bor (söder) :mrgreen:
Haha.. ja du... kanske en dag i en inte allt för avlägsen framtid har vi fångat dig göra något urkorkat på Gävles gator! Ser jag din bil ska jag nog förfölja dig ett tag och se om du sköter dig! ;)

unlock26 skrev:Såg en ännu värre idag vid sjömanskyrkan, där var den gående halvvägs över och en bil bara blåste på. Tyvärr låg kameran hemma..
Såg att det fanns appar för Android där mobilen funkar som en dashcam. Med hastighet och datum etc..

Då kan man ju få riktigt bra videokvalitet..

Det kommer att provas framöver 8-)
Jag körde en app som heter DailyRoads Voyager tidigare till Android som funkade väldigt bra... nackdelen är att man måste komma ihåg att använda den, och att mobilen då blir upptagen. Jag vill kunna använda den till både spotify, ringa och Waze när jag kör... (Helst skulle jag ha Spotify i Sensus så jag minskade mobilblippandet lite till..)

Här är appen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ds.v&hl=sv
Användarvisningsbild
av Brainy
joel80 skrev:
Haha.. ja du... kanske en dag i en inte allt för avlägsen framtid har vi fångat dig göra något urkorkat på Gävles gator! Ser jag din bil ska jag nog förfölja dig ett tag och se om du sköter dig! ;)
Du, jag hade en vit V70 My13 som låg och förföljde mig från Tierp, av motorvägen vid Gävle bro, och vek inte av från min färdväg förrän vid Fridhem.

Men jag gjorde väl inget "roligt" då så du har väl inte avslöjat dig ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. nej det var nog inte jag! Jag kör oftast av på avfarten mot E18.

Låg bakom en Volvo igår på väg hem från Sthlm, men det var nog inte du..
Bild

Plus att den körde vidare rakt fram vid Gävle Bro.. :)
Användarvisningsbild
av joel80
När jag ändå är igång.. "JAPANER JAPANER JAPANER!! ÖVERALLT JAPANER!"

[youtube]Br9PCTBQgYc[/youtube]
Användarvisningsbild
av Brainy
joel80 skrev:Haha.. nej det var nog inte jag! Jag kör oftast av på avfarten mot E18.

Låg bakom en Volvo igår på väg hem från Sthlm, men det var nog inte du..

Plus att den körde vidare rakt fram vid Gävle Bro.. :)
Om jag inte blir helt förblindad av vattendimman så är det där en XC70, fel färg är det i vilket fall ;)

Det här var några veckor sedan.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja du har nog rätt.. och ja, den är inte så silvrig. :)
Synd att jag inte har video sparat mer än ca 4-5 timmars körning bakåt.. annars hade jag letat.. :) Men jag har inte varit ända ute vid Fridhem på ett bra tag så det var nog ändå inte jag.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 356
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]