Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milfshake
hollan skrev:Jag har tillgång till ett program där man kan se alla händelser sen bileb var ny och den var inne på reperation i sep 2012 och då hade den rullat strax över 48000mil och den är dessutom såld ny med taxi paket
Kan du slå upp min bil? :D
av Martinhellström
Borde inte försäkringsbolagen vara mer intresserade av detta?, dom borde ha någon anmälningssida för fuskare, för jag tror inte dom är intresserade av att ersätta en 18000 milare, om den egentligen gått 50.000 vid olycka, och värre är om milen skruvas in så tex. maskinskadan går in igen, vore mycket enkelt om inte bilen gick att försäkra med skruvad mätare, alltså omöjlig att ta i trafik. Skitenkelt!
av puddrik
man kanske ska kolla saker lite noggrannare innan man anklagar någon

för om man kollar bilregistret så har bilen gått 183454 vid senaste besiktningen som var 2013-02-20 vilket är innan senaste ägarbytet som skedde 2013-03-05 vilket innebär att vare sig det är privat eller bilhandlarannonsen som är korrekt så är nog ingen av dessa inblandade i skruvning av någon mätare

och den har bara haft 3st ägare

kanske inte skall lita helt på det där programmet som säger att den gått 48000 mil då det antagligen matas in mätarställning manuellt av teknikern
Användarvisningsbild
av hollan
Suck men åk du och handla bilen du lär göra ett riktigt klipp
Men kolla du upp vad den hade gått året innan på bes så ska du se att den hade rullat en bra bit över 30000mil då
av puddrik
hur jag som privatperson ska få reda på vad den gått vid tidigare besiktning har jag inte en aning om

jag säger inte att den inte kan vara skruvad utan menar att med tanke på när den är besiktigad med en viss mätarställning och när det skett ägarbyte så kanske man inte ska anklaga nuvarande ägare för detta och hänga ut någon som kanske själv blivit blåst

det verkar för mig isåfall som att 1:a eller 2:a ägaren är den som gjort det eftersom nuvarande ägare övertog bilen med denna mätarställning efter besiktning
av Malmstroem
Även om nuvarande ägare köpte bilen i god tro så ger det honom ingen rätt att blåsa någon annan.

Oavsett vem det är som skruvat tycker jag att det är helt rätt att lägga ut informationen.
Användarvisningsbild
av joel80
Du skriver att man inte ska hänga ut ägaren.. nej men man måste väl kunna varna för bilen så inte ytterligare en ny ägare blir blåst. Det blir ju inte mindre fel om det nu skulle vara så att den nuvarande ägaren inte vet om bedrägeriet.
Synd om honom/henne... men bara för det ska väl inte en ny behöva bli blåst?

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]