Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har planer på att byta "hundbenet" och det övre, men jag har provat andra v70 med bra kuddar och det vibrerar ju en del ändå, så jag tänkte om det fanns några stag eller andra kuddar att kränga på som minimerar vibrationerna lite till ?!
Ingen som har något tips?
Bytte hundbenet och övre motorfäste, men blev ingen större förändring.
Kopplade ur vakuumet till kuddarna, då vibrerar det mer. Om jag sätter vakuum på den främre, så vibrerar det mindre men inte om jag sätter vakuum på den bakre, är den trasig då? För det blir ett vakuum sug i slangen till den bakre om jag sätter sug manuellt.
Dum fråga kanske, men har du kollat så att armen till virvelspjället inte har hoppat av? Jag har problem med detta på min bil. J-klar vad det skakar när armen hoppat av!
Vad jag förstår kom virvelspjället My 06 tillsammans med ett antal ytterliggare finesser.
Virvelspjällen sitter i topplocket parallellt med insugskamaxeln. Servomotorn inklusive arm som styr virvelspjällen sitter vid termostathuset för kylvatten. Vid tomgång skall spjällen vara helt stängda och sedan öppna succesivt för att vara helt öppna vid 3000 r/m. Om armen hoppar av blir det kraftiga vibrationer på tomgång och jag tycker att bilen går allmänt sämre. Problemet verkar vara vanligt om man söker på i-net.

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o