Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

baztubox skrev:
bensinskalle skrev:"Gummimattan" är bäst att montera om du vill få bort knorr och andra oljud från fjädern. Ibland händer det att de nedersta varven på fjädern stöter ihop också och då kan man dra på slang för att dämpa dessa klonk men de problemet har jag inte stött på själv...

Köp inte fjädersäte på biltema, dom håller inte länge.

Lagringarna däremot från biltema är ok, kört med mina typ 1500 mil och inget fel på dem.
kört över 4k mil med mina fjädersäten från biltema med min v70 D5 -02
Körde 12k mil med fjädersätena från biltema i min gamla 855.
Mina deformerades i mitten så stötdämparen kunde glappa upp och ner -> blev ett satans smattrande över gupp etc, men nu med nya så är det knäpptyst.
Bewsfroe skrev:Märkligt! Spolade av bilen med högtryck idag och vips va det tyst. Något har fått smörjning verkar det som. Kanske kan ge en hint om vad jag verkligen borde byta?

Ja eller så har du också fått bort sten o grus som legat i nedre skålen på fjädertornen?
Ligger det grus o skit där så låter det enligt min erfarenhet (nu har jag iofs även satt "isolator"), blir som en liten stenkross när fjädern går emot/rör sig.
Nu är det bytt dämpare, fjäderbenslager och fjädersäte. Isolator monterad i nedre fjädersäte. Resultat - helt knäpptyst bil. Nu är det en fröjd att köra igen!

Ena framdämparen va mer cykelpump än ngt annat. Den andra på G. Hjulinställning gjord med så jag vet att allt står rätt till.

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]