Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av JePe
#743364
Tjena.

Nån som vet hur man demonterar en diffuser / kasplåt på en xc70 -07.??..skulle vilja fräscha upp den nu inför våren.

Bild
av llesrof
#743500
Jag antar att du får ta loss stötfångaren först.
av JePe
#746543
llesrof skrev:Jag antar att du får ta loss stötfångaren först.
Oki,är det svårt.?...brukar ej mecka såhär på "äldre" dar ;)
av llesrof
#746624
Jag vet faktiskt inte. Jag har bara haft bort främre stötfångaren en gång med hjälp av ett träd och en gång genom att skruva bort den. Den främre sitter bland annat med två bultar bakom två små plastlock.
av JePe
#748039
llesrof skrev:Jag vet faktiskt inte. Jag har bara haft bort främre stötfångaren en gång med hjälp av ett träd och en gång genom att skruva bort den. Den främre sitter bland annat med två bultar bakom två små plastlock.
Tror jag hoppar över det dära trädet ;)

Ska ge mig på det när det blir bättre väder,kan ju inte vara så himla svårt.

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]