Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan. Det är så att jag tog en titt på oljenivån idag och märkte att en plastslang upp i motorn var helt av, första tanken är vevhusventilationslangen men sen blev ja osäker så ja lägger till 3 bilder här så ja kanske kan få mer experthjälp. Och vad det nu är för slang, vart kan jag köpa den och byta? Sen sitter ju slangen in till vänster in under motorn så det är ju svårt som attan att komma ner dit och se och skruva. Hoppas bara bilderna fungerar :)

Bild

Bild

Bild

edit, blir så trött på allt som har med dator och internet att göra. men nu fungerar bilderna iallafall :o
Senast redigerad av 1 lindstrom90, redigerad totalt 0 gånger.
Det är vevhusventilationen. Ger 2 på besiktningen om det inte fixas. Delen kostar runt 300 kr och tar runt 1h att byta för en volvoverkstad. Den nya slangen skall hålla bättre.

Med vänlig hälsning, johan
lindstrom90 skrev:hittade slangen på skroten i gummi, bytt och jag är nöjd :) och han som har skroten sa att han kände en mekaniker som tog med 100 sånna gummislangar till USA för att byta på volvobilar som ersatte plastslangen :p
Var du krångligt att byta?

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]