Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av buuyuu
CarMan skrev: ja jag vet inte varför navteck tar så långtid påsig.
men en sak är säker att all data inte är färdig.
nån måste ju lägga in det & nkonvertera det.
det är ju mer än nån rondel här o där man ändrar på skivorna! det är ju parkeringar resturanger m.m. samt att man hela tiden lägger till nya områden som inte ens fasn förut, i vissa fall pratar vi om hela länder.

det är ju som sagt inte bara volvo som vill ha någre skivor, utan även många andra biltillverkare & en hel del av dom handburna GPS:erna
Jag är med på ditt resonemang med modifikation. Det måste vara bättre i konsumentsynpunkt att släppa tätare versioner och gratis (ingå i årskostnaden) än att släppa totala uppgraderingar. Det handlar fortfarande bara om att mata in nya data. Kartograferna åker ju runt i bilar några veckor i stöten och införskaffar nya mätvärden. Sedan tankas informationen upp och läggs in. Jag vill minnas någon artikel om det i volvo-tidningen. Det låter för mig som att det inte kan ta 8 mån. mellan versionerna.
Användarvisningsbild
av CarMan
varför vill du ha en årskostnad? det värsta jag vet är alla dessa fasta årskostnader jag har på allt möjligt. för mig käns det bra mycke bättre att betala en gång.

det som fördyrar volvos nuvarande system är väll att dom sen DVD versonen kom, kör med hela europa i en o samma uppdatering, man kan alltså inte bara köpa skandinavien, vilket annars hade varit billigare
av Frigge
Jag vet inte vad ni jämför med när ni säger att det är dyrt ?
Jag kör själv med en Handdator med navigationsprogrammet Destinator.
När uppgraderingen till det kom kostade det mig 1600 spänn att uppgradera, vet inte om det är spec billigt heller för den delen.
Mig veteligen finns det inte många utav dom bärbara alternativen som är spec billiga att uppgradera heller, kanske har fel men har själv inte hittat det allafall.
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:Jag vet inte vad ni jämför med när ni säger att det är dyrt ?
När uppgraderingen till det kom kostade det mig 1600 spänn att uppgradera, vet inte om det är spec billigt heller för den delen.
Mig veteligen finns det inte många utav dom bärbara alternativen som är spec billiga att uppgradera heller, kanske har fel men har själv inte hittat det allafall.
tror volvos hamnar på 3000:- ungeför.men då innehåller den 3st DVD skivor som täcker stora delar av europa.

3 dvd skivor är mycke information, hur mycke får man på dom där bärbara för under 5000:- ???
av buuyuu
CarMan skrev:varför vill du ha en årskostnad? det värsta jag vet är alla dessa fasta årskostnader jag har på allt möjligt. för mig käns det bra mycke bättre att betala en gång.

det som fördyrar volvos nuvarande system är väll att dom sen DVD versonen kom, kör med hela europa i en o samma uppdatering, man kan alltså inte bara köpa skandinavien, vilket annars hade varit billigare
Det jag menar är att när jag köper årets version av skivan så tycker jag att det borde ingå fria uppgraderingar under året, rimligt 2-3 st. Jag köper fortfarande inte att det ska ta 8 mån. att ta fram en uppdatering.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:
Frigge skrev:Jag vet inte vad ni jämför med när ni säger att det är dyrt ?
tror volvos hamnar på 3000:- ungeför.men då innehåller den 3st DVD skivor som täcker stora delar av europa.

3 dvd skivor är mycke information, hur mycke får man på dom där bärbara för under 5000:- ???
De jag har tittat på runt 5 lakan ger hela Europa inklusive öst (vilket ofta saknas, har RTI dvdn det?) ex Garmin 660, eller tar man TomTomen 910 så får man med Europa + USA direkt i det 20 Gb stora minnet.

Så täckningen är mycket bättre om man väljer icke original.

Den bråkdel då det väl kostar runt 30 lakan att eftermotera en original Navi.

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]