Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johan599
Har sökt på forumet och hittar inget bra svar. Har sett flera som har samma problem som mig men det finns aldrig nått svar på problemet.

Jag kan starta min bil och åka många mil utan problem. Men så fort jag stänger av den och startar igen så kommer ryckningarna vid jämn gas. Gasspjället är bytt 2010 till ett med gul etikett. Blir tokig på felet. Skulle bli så glad om nån kan säga vad felet är.
av Johan599
Ingen som har några tips? Jag har bytt lmm, stift, testat en annan luft temp givare, rengjort spjället, bytt luftfilter.
Är så konstigt att det bara kommer när jag startar om bilen. Har jag tur så kan det försvinna om jag stänger av och startar igen ett par gånger
av osten72
Johan599 skrev:Ingen som har några tips? Jag har bytt lmm, stift, testat en annan luft temp givare, rengjort spjället, bytt luftfilter.
Är så konstigt att det bara kommer när jag startar om bilen. Har jag tur så kan det försvinna om jag stänger av och startar igen ett par gånger
Vet inte om det hjälper men man kan nolla styrsystemet med att ta bort +kablen från batteriet en 30 min och sedan starta bilen , kan gå lite illa i början när allt ställer in sig igen men kan hjälpa, kostar inget att prova i allafall :D
av T-rex
osten72 skrev:
Johan599 skrev:Ingen som har några tips? Jag har bytt lmm, stift, testat en annan luft temp givare, rengjort spjället, bytt luftfilter.
Vet inte om det hjälper men man kan nolla styrsystemet med att ta bort +kablen från batteriet en 30 min och sedan starta bilen , kan gå lite illa i början när allt ställer in sig igen men kan hjälpa, kostar inget att prova i allafall :D
Minus kabeln ska du ta bort annars var det rätt!! :)
av oldtimersmc
Får du några felkoder asså "motorlampan" tänds.
Om inte så åk in till Volvo och låt dem kolla fel som inte sätter koder.
av oldtimersmc
T-rex skrev:
osten72 skrev:
Minus kabeln ska du ta bort annars var det rätt!! :)

Plusspolen ger samma klena resultat MEN man skall alltid lossa minuspolen för att säkerställa att man inte av misstag kortsluter batteriet och ställer till med en massa elände.
av Johan599
Har varit och kollat felkoder idag. Det fanns inga. Dom pratade om att man kan ladda om mjukvaran i den. Dom trodde min var chippad och det har ställt till problem
Senast redigerad av 1 Johan599, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Johan599 skrev:Har varit idag och kollat felkoder. Det fanns inga. Dom pratade om att man kan ladda om mjukvaran i den. Dom trodde min var chippad och det har ställt till problem
På Volvo verkstad ?
av Johan599
Jackson75 skrev:
Johan599 skrev:Har varit idag och kollat felkoder. Det fanns inga. Dom pratade om att man kan ladda om mjukvaran i den. Dom trodde min var chippad och det har ställt till problem
På Volvo verkstad ?
Nae på en bilverkstad här i stan som 3st gamla rejmes killar har startat. Har svårt för rejmes ny anställda här
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]