Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av markuz85
Slezii skrev:Får igång Vida,men kan inte klicka på fliken Diagnostik. Kör virtuel windows8 pro och bilen är en S80-07.
Fler som råkat ut för det?
Slezii
Har du valt växellåda? Gjorde själv den tabben och fick googla...
av markuz85
Jag ser att många här undrar om Windows 7 och VIDA.
Jag fick hem min DiCE i förra veckan, installerade medföljande VIDA 2012A och kan bara rekommendera samtliga här att köra en ren installation av XP Pro SP3.
Vill du bli mycket, mycket arg kan du försöka med Win7, men troligtvis tar det tvärstopp.
Användarvisningsbild
av greeeken
markuz85 skrev:Jag ser att många här undrar om Windows 7 och VIDA.
Jag fick hem min DiCE i förra veckan, installerade medföljande VIDA 2012A och kan bara rekommendera samtliga här att köra en ren installation av XP Pro SP3.
Vill du bli mycket, mycket arg kan du försöka med Win7, men troligtvis tar det tvärstopp.

Fungerar utmärkt med Win7
av ptheo
Vida + Dice og Windows 7 Home Premium

Indstallation af VIDA kræver bl.a. ifølge Volvos min krav "Windows 7 Professeional" (eller Ultimate) på PC ......ellers afvises indstallationen.
Det er imidlertidig let at omgå dette krav, og dermed få en fuld funktionsdygtig VIDA (2012A) på en PC der har "Windows 7 HomePremium"

Gør sådan:

1. Start på Win logo nederst venstre hjørneog tast "regedit" i søgefelt
2. Find HKEY_LOCAL_MACHINE og åbn den med dobbeltklik
3. Find SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION og åbn den med dobbeltklik
4. Find nøglen "EditionID" med værdien "HomePremium" og åbn den med dobbeltklik
5. Ret værdi til "Professional" og lad "regedit" være åben VIGTIG !
6. Kør indstallation af VIDA 2012A fra DVD
7. Når indstalation er færdig rettes "EditionID værdien tilbage til "HomePremium"
8. Luk "regedit"
9. Genstart PC
10. Kør "medicin" fil på VIDA
11. ... og VIDA kan states via VIDA All-In-One ikonet

note: alle indtastninger skal være uden " " !

/ptheo
av Larzan
Var köpte ni ifrån och hur snabb leverans fick ni?
Betalsätt, kort elller paypal?

Är ute efter en säker köpplats som man slipper problem senare om man skulle vilja betala med kort.
Är ju inte så stort belopp visserligen.
av schagge
schagge skrev:Hej, en fråga ang VIDA versioner vs FW.
Har jag fattat det rätt enligt tidigare meddelanden i tråden att FW 5.6.1 kom med VIDA2012B? Hittade en DICE/VIDA
http://www.aliexpress.com/item/Newest-2 ... 93351.html
där VIDA är 2012D och FW 6.5.1 enl kommentarerna. Funkar dessa ihop? Ligger uppgradering FW annars på disken?
Eller borde man ha 2012A+6.5.1 istället?

/Stefan
Hej igen,
Finns det någon som kan svara på denna fråga? Eller åtminstone huruvida FW upgrades ligger med på VIDA skivorna som jag tycker har antytts i vissa inlägg.

MVH
/Stefan
av Fred
schagge skrev:Hej igen,
Finns det någon som kan svara på denna fråga? Eller åtminstone huruvida FW upgrades ligger med på VIDA skivorna som jag tycker har antytts i vissa inlägg.

MVH
/Stefan
Jag svarade på det lite längre upp i tråden med en länk till nedladdningssidan:
Läste lite på ett amerikanskt forum om uppdatering av firmware och där skrivs det att det bara att tanka hem uppdateringen från Volvo.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 241

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]