- sön 03 mar 2013, 23:57
Hej! Har efter en tvärnit igår märkt ett illalåtande skrapande från bakvagnen på min 945 från 94. När man rullar låter det inte så värst mycket, men så fort jag bromsar skrapar det riktigt illa. Är övertygad om att det är bromsarna, dock upptäckte jag idag att om jag svänger skarpt åt höger så skrapar det ännu värre från vänster bak. :???: och när jag bromsar ner bilen till stillastående så precis när bilen stannat till så nyper det till nåt så kopiöst :( det låser sig helt. Och kör man iväg då så skrapar det värre än värst och sen släpper det efter ett par meter. Ingen fälg bak blir dock varm av det. Bilen rullar bra mycket tyngre sen ett par dagar, kunde innan inte stå still utan att hålla på bromsen vid rödljus nu står den still utan att hålla på bromsen. Har sett på vänster skiva bak, att det är som två spår (tänk er ungefär som att nån repar lacken med en skruvmejsel) runt hela skivan.
(Min gamla 740 hade plåt mot plåt på bakbromsarna och dom låste aldrig hjulen) Så tror ni det är bromsarna?
(Min gamla 740 hade plåt mot plåt på bakbromsarna och dom låste aldrig hjulen) Så tror ni det är bromsarna?
- By Gameburg