Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrsJenny
Jag har en fråga. Har nämligen lyckats med bedriften att krocka min XC60 så den blev skrot :/ Och nu sitter jag med nästintill nya fälgar och sommardäck till ingen nytta. Vi köpte en annan bil istället... Finns det kanske någon firma som köper nyare begagnade däck och fälgar?

Tacksam för svar! :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Du får nog väldigt dåligt betalt på en firma, en annons på blocket ger dig nog mest pengar för grejerna.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Testa en däckfirma och se vad de säger.

Kanske har du för högt pris på blocket, eller en otydlig annons utan bra bilder? Kan du länka till den?

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror jag hittade den?

http://www.blocket.se/landskrona/Dack_o ... ?ca=15&w=3

Dels är det fel säsong, och dels så är det inte en orginalfälg. Du kanske kan få dom pengarna när vårsolen tittar fram, nu är det nog svårt. Jag skulle själv inte banga ett par 20" med kvalitetsdäck med bra mönster för dom pengarna till min XC60, om de hade varit orginalfälgar. En fälg som är en kopia av något som lanserades 94(?) lockar mig tyvärr inte på en bil som lanserades 15 år senare. Men det är ju en fråga om smak, så det kan ju locka någon annan!

En däckfirma kan ju i och för sig splitta paketet och sälja däcken till någon XC ägare och fälgarna till någon annan volvoägare som vill ha stora hjul av klassisk R-typ. Men mer än ~8 har jag svårt och tro att dom skulle betala, dom skall ju tjäna pengar också.

Mitt råd är nog att sitta still i båten och vänta till April/Maj om du inte desperat behöver få bort dom nu.

/Martin
av perhall
Hej!
Några kommentarer:
1. Ingen feminist kommer höra av sig eftersom du skriver att din fru har krockat...
2. "kanske 200 mil" låter inte så bra
3. Tror ändå att det är lite högt pris. Finns en hel del bilskrotar som erbjuder originalfälgar med däck för bra priser, bl a Jönköpings bildemontering. De skulle inte ha begärt 13 000, dessutom ingår frakt i priset där.
4. Är det verkligen "130" i viktkod? Låter orimilgt högt! Det är ju inte ett 275-55-20.

Per
av perhall
Jönköping har åtta kompletta uppsättningar sommarhjul till XC60. Allt fraktfritt, 6000-10 000 beroende på skick, tum (17 och 18) och däck. Många köper nog hellre från en känd bildemonteringsanläggning än från en privatperson. Har själv försökt sälja diverse saker på blocket och folk går hellre till en butik.../PH
Användarvisningsbild
av MartinS
Per, för uppsättning 20" orginalfälgar med bra däck hade JB lätt begärt minst 16k, det är jag helt övertygad om.

/Martin
av perhall
JB är ganska billiga, jag köpte fyra 16" Oden med 99% Conti för 4500 där. Allt i nyskick. Det går ju att pruta.

De hade säkert begärt mer men dessa 20" är väl inte original?? Och trots allt är det lättare för en firma än för en pp att sälja.

Har försökt sälja div. möbler på blocket till vad jag tycker är attraktiva priser men ingen ringer:) Hade de stått i en affär för beg möbler hade de säkert varit sålda för länge sen.
PH

PH

Det är för att ingen använder de[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]